صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

دادرسی به ۱۲۰۰ پرونده در دستگاه قضایی بخش ماهان

۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶:۳۴
کد خبر: ۷۴۵۷۵۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگاه عمومی بخش ماهان در کرمان گفت: در مدت چهارماهه ابتدای سال جاری تاکنون، از تعداد ۱۸۰۰ پرونده ۱۲۰۰ مورد رسیدگی و مطالبات و انتظارات مردم پیگیری شده و در این زمینه ماهان نرخ رسیدگی اول را در پرونده‌ها دارا است.
- یوسف سبحانی، رئیس دادگاه عمومی بخش ماهان در کرمان در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه ما با دیدگاه پیشگیرانه و علاقمندی به این حوزه در بخش ماهان شروع به فعالیت کرده ایم، اظهار داشت: دو اثر تاریخی معادل ۱۰ درصد کل آثار تاریخی به ثبت جهانی رسیده کشور در بخش ماهان وجود دارد و همین مساله جایگاه این شهر را به لحاظ جهانی پراهمیت ساخته است.

وی افزود: حجم کار در بخش ماهان برابر با حجم کار در شهرستان‌های بزرگ استان است و این در حالیست که ماهان فاقد زیرساخت امنیتی لازم اعم از پلیس اطلاعات و یا اطلاعات سپاه می‌باشد، از این رو هدف ما تأمین زیرساخت‌های پیشگیری و امنیتی در بخش ماهان است.

سبحانی تاکید کرد: ظرفیت گردشگری ماهان آن را به حیاط خلوت کرمان تبدیل کرده است و هجوم جمعیت به این منطقه و نبود زیرساخت‌های امنیتی لازم موجب بروز انواع جرایمی مانند سرقت و ... در این منطقه شده و آن را به بهشت مجرمین تبدیل کرده است بنابراین به نگاه ویژه در این بخش و همچنین حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیاز است در غیر اینصورت بایستی منتظر اتفاقات و آسیب‌های جدی‌تری باشیم.

وی یادآور شد: بعد از منطقه خبر در شهرستان بافت، ماهان دارای دومین منطقه حفاظت شده حیات وحش است که متاسفانه با شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مواجه شده است و در همین راستا جلساتی با مسئولین مربوطه برگزار شده و با حمایت ریاست کل دادگستری استان کرمان، بزودی اداره محیط زیست بخش ماهان راه اندازی خواهد شد.

سبحانی با اشاره به اینکه مجوز پلیس آگاهی در بخش ماهان دریافت شده است و طی شش ماه آینده نیز چهارمین پاسگاه این بخش راه‌اندازی خواهد شد، بیان کرد: در مدت چهارماهه ابتدای سال جاری تاکنون، از تعداد ۱۸۰۰ پرونده ۱۲۰۰ مورد رسیدگی و مطالبات و انتظارات مردم پیگیری شده است و در این زمینه ماهان نرخ رسیدگی اول را در پرونده‌ها دارا می‌باشد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *