صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

برنامه ریزی دادگستری استان آذربایجان غربی به منظور کاهش ورودی پرونده‌های قضایی

۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰:۰۱
کد خبر: ۷۳۱۵۴۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ضمن تبیین برنامه ریزی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ دستگاه قضایی این استان، گفت: اساس برنامه ریزی انجام شده کاهش ورودی پرونده به دادگستری استان آذربایجان غربی است.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پنجمین جلسه شورای معاونین دادگستری این استان با گرامیداشت یاد و خاطره قاضی فقید تازه درگذشته این استان مرحوم مغفور جعفر صادق خادم عرب باغی به برنامه ریزی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ و عملیاتی و اجرایی کردن این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: به جهت اینکه کار‌ها بر اساس نظم و ترتیب پیش رود و بتوانیم نتایج دلخواه را حاصل کنیم لازم است برنامه مدون و آماده اجرا داشته باشیم که امروز این برنامه ریزی انجام و ابلاغ می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: اساس برنامه ریزی انجام شده کاهش ورودی پرونده به دادگستری استان آذربایجان غربی است و با اجرای این برنامه‌ها در سطح کل این استان آمار ورودی پرونده به صورت چشم گیری کاهش خواهد یافت که البته این امر نظارت موثر و شبانه روزی روسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و مسئولان ارجاع پرونده حوزه‌ها را می‌طلبد.

عتباتی امر ارجاع را بسیار حائز اهمیت دانست و توجه اساسی به ایرادات شکلی پرونده‌ها در زمان ارجاع را هم به نفع مراجعین و طرفین پرونده و هم دستگاه قضایی دانست.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات ارجاع به نقش مهم دفاتر الکترونیک در ورودی پرونده اشاره و تصریح کرد: دفاتر خدمات الکترونیک باید همسو و هماهنگ با دادگستری باشند و بر عملکرد این دفاتر نظارت مستمر صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه هدف، حصول رضایتمندی مردم است گفت: همه برنامه ریزی‌ها و کار‌ها برای خدمت رسانی مطلوب به مردم و رضایتمندی از دستگاه قضایی هست.

این جلسه که با ارتباط به صورت ویدیوکنفرانس با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی نیز همراه بود، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به ابلاغ و تبیین برنامه ریزی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ دستگاه قضایی این استان پرداخت و خواستار پیگیری عملیاتی و اجرایی کردن این برنامه‌ها از سوی مسئولان قضایی، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *