صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

مختومه شدن بیش از ۱۰۰هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف کرمانشاه

۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰:۲۱
کد خبر: ۷۰۹۳۱۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از مختومه شدن بیش از ۱۰۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف این استان خبر داد.
پرویز توسلی زاده در گفتگو با میزان گفت: در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۰۰ هزار و ۹۶۱ فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۵۱ پرونده موجودی ابتدای سال ۹۹ بوده است گفت: در بازه مانی ۱۱ ماه سال ۹۹ نیز ۹۷ هزار و ۹۲۳ وارد شده است که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار پرونده مختومه شده است.
 
وی رویکرد گسترش فرهنگ صلح و سازش را از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان برشمرد و گفت: برای تحقق این هدف، تلاش کرده ایم تا با پایین آوردن سطح اختلافات بین مردم، سطح مراجعات آن‌ها را به دادگستری‌ها کم کنیم و اگر هم برای هر فردی پرونده‌ای قضایی به جریان افتاد، درصورتی که حق باشد، حقش را بدهیم و اگر هم حق نبود، او را قانع کنیم تا با رضایت از دادگستری خارج شود.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: معتقدم هر اختلافی بین مردم هم برای نظام و هم برای خود آن فرد هزینه‌های زیادی را به همراه دارد، چرا که یا منجر به وقوع جرمی می‌شود و یا اینکه پرونده‌ای قضایی شکل داده می‌شود که آن هم پیامد‌های زیادی به همراه دارد.

وی در ادامه به سازش ۳۱ درصدی این پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: از ۶۵ هزار و ۷۳۸ پرونده قابل سازش ۲۰ هزار و ۶۰۸ هزار پرونده سازش شده است.  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *