صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

زندانی محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافت

۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۳۵۱۵۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: زندانی محکوم به قصاص نفس که در در زندان شهرستان آمل تحمل کیفر می‌کرد، با تلاش شورای حل اختلاف مسقر در زندان مورد عفو و بخشش اولیاء دم قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در گفت‌وگو با میزان از رهایی زندانی محکوم به قصاص نفس از اعدام خبر داد و گفت: با تلاش رییس زندان، اعضای شورای حل اختلاف صلحی مستقر در زندان و انجمن حمایت از زندانیان، یک زندانی که به دلیل ارتکاب به قتل عمد در زندان آمل تحمل حبس می‌کرد، مورد عفو و بخشش اولیای دم قرار گرفت و به زندگی برگشت.

وی با اشاره به آیات و روایات، گذشت خانواده مقتول و اولیاء دم را اقدام بسیار بزرگ خواند که می‌تواند سرلوحه و سرمشق زندگی مردم قرار گیرد و تصریح کرد: در راستای اجرای منویات رییس قوه قضاییه مبنی برگسترش صلح و سازش، دادگستری استان نیز از همه ظرفیت‌های موجود بویژه ظرفیت عالی شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش استفاده می‌کند.

رییس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) که می‌فرماید «اگر کسی به شما بدی کرد شما چشم‌پوشی کنید و گذشت داشته باشید همان‌طور که دوست دارید دیگران هم نسبت به شما گذشت داشته باشند» بر گذشت و بخشش افراد جامعه نسبت به هم تأکید کرد.

وی ضمن ستودن اقدام خانواده مقتول گفت: ما در جامعه به گسترش فرهنگ گذشت و عفو بیشتر نیاز داریم و این اقدامات موجب می‌شود که فرهنگ عفو به عنوان یک سنت حسنه نهادینه گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: قصاص، حق اولیای دم است، اما این بزرگواران، بخشش را انتخاب کردند تا ضمن نه گفتن به روحیه انتقام جویی، فرصتی برای اصلاح و بازسازی شخصیت قاتل فراهم کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *