صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آب و فاضلاب، شورای تهران را به تشنج کشاند

۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶:۲۰
کد خبر: ۶۲۱۴۳۹
مصوبه مربوط به آب و فاضلاب در شورای شهر موجب اختلاف رییس و برخی از اعضا شد که در نهایت با خروج سه عضو شورا به نشانه اعتراض پایان یافت.

- بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهردار تهران، مصوبه مربوط به آب و فاضلاب در شورای شهر  تهران موجب اختلاف رییس و برخی از اعضا شد که در نهایت با خروج سه عضو شورا به نشانه اعتراض پایان یافت.
 
بررسی مصوبه تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب و اجرای طرح آب رسانی اضطراری تهران و تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات اب و فاضلاب در شورای شهر تهران حاشیه ساز شد. نزدیک به یک ساعت از زمان شورا به بحث و بررسی این مصوبه اختصاص یافت که البته مورد اختلاف بعضی از اعضا بود.
 
محمد سالاری از مخالفان سرسخت بر این باور بود که نحوه بررسی که از سوی کمیسیون سلامت در شورا انجام شده همه ابهامات مصوبه را رفع نکرده است. حسن خلیل آبادی و محمد علیخانی نیز موافقان او در این مسیر بودند.
 
نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورا از نحوه انتقادات ابراز نارضایتی کرد و به ده‌ها ساعت کار و بررسی اعضای کمیسیون به همراه کارشناسان اشاره کرد.
 
از سوی دیگر نماینده آب و فاضلاب نیز گزارشی از وضع موجود ارایه و اعلام کرد که با توجه به کرونا و افزایش ناگهانی ۲۵ درصدی مصرف آب تهران اقدامات این سازمان مناسب بوده است.
 
در نهایت محسن هاشمی برای در دستور ماندن و یا خارج شدن مصوبه رای گیری کرد. از دستور خارج شدن مصوبه رای نیاورد و سالاری پیشنهاد جدید به رییس شورا ارائه کرد که از سوی هاشمی پذیرفته نشد.
 
اما این موضوع سالاری و همراهانش را ناراحت کرد و شروع به فریاد زدن در صحن کردند. سالاری رییس را خطاب قرار داد و گفت که او نمی‌تواند پیشنهاد کسی را بدون خواندن در صحن رد کند.
 
بیشتر بخوانید:
 
از سوی دیگر هاشمی معتقد بود که قصد سالاری ایجاد تشنج است و در نهایت بعد از آنکه الویری و امانی نتوانستند فریاد‌های سالاری را متوقف کنند، علیخانی نیز با همراهی سالاری هاشمی را تهدید به خروج از صحن کرد و در نهایت هر سه نفر صحن شورا را به نشانه اعتراض ترک کردند.
 
هرچند پس از دقایقی محمد علیخانی، محمد سالاری و حسن خلیل آبادی که دقایقی پیش صحن شورای شهر تهران را به نشانه اعتراض ترک کرده بودند، با وساطت برخی از اعضای شورای شهر تهران مجدد به صحن شورای شهر تهران بازگشتند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *