صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

صدور بیش از ۷۹۰۰ رای با هدف کاهش جمعیت کیفری در محاکم قزوین

۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶:۵۳
کد خبر: ۶۱۷۸۶۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال گذشته ۷۹۶۸ رای از آراء جایگزین حبس در محاکم استان قزوین صادر شده است.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در گفت‌وگو با میزان، گفت: در سال گذشته شاهد صدور ۷۹۶۸ رای از آراء جایگزین حبس در دادگستری استان قزوین بوده ایم.
 
مقام ارشد قضایی استان قزوین افزود: از تعداد آراء ذکر شده ۳۹۰۰ مورد قبول درخواست تخفیف مجازات، ۲۰۶۰ مورد جزای نقدی، ۲۲۸ مورد مجازات جایگزین (دوره مراقبت) و مابقی مربوط به سایر موضوعات کاهش جمعیت کیفری است.
 
وی افزود: مجازات‌های جایگزین حبس، طیفی از اقدامات اصلاحی و ترمیمی است که با هدف اصلی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و در کنار آن، اصلاح و بازپروری مجرم و جبران آسیب‌های وارده در اثر جرم، مورد استفاده واقع شده است.
 
رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به انواع مجازات‌های جایگزین حبس گفت: دوره‌ی مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، محرومیت از حقوق اجتماعی و قبول درخواست تخفیف از جمله مجازت‌های جایگزین است.
 
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی به انجام خدمات عمومی رایگان از سوی محکوم علیه اشاره و افزود: در این مجازات دادگاه به مجرم پیشنهاد می‌کند تا با انجام کاری به نفع جامعه به‌جای رفتن به زندان، درصدد جبران خطای مرتکب‌شده برآید.
 
وی افزود: دادگستری استان قزوین در سال جاری با برنامه ریزی از مجازات‌های جایگزین حبس که یک ظرفیت قانونی است و سایر تاسیسات قانونی منجر به کاهش ورودی زندان و کاهش موجودی پرونده محاکم همانند معافیت از کیفر و ... استفاده بیشتری خواهد کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *