صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

نکاتی مهم برای در امان ماندن از کرونا

۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱:۰۲
کد خبر: ۶۰۹۱۴۳
یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه حداقل باید دو تا سه هفته قرنطینه خانگی را رعایت کنیم تا زنجیره انتقال ویروس را بشکنیم، گفت: اگر ۷۰ درصد جمعیت قرنطینه خانگی را رعایت و ۳۰ درصد رعایت نکنند، در مبارزه با این ویروس شکست می‌خوریم.

به گزارش گروه فضای مجازی ، در شرایط حاضر بهترین اقدام برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا، ماندن در خانه یا همان قرنطینه خانگی است.

سید احمد هاشمی نیا، متخصص گوش، حلق و بینی درباره ویروس کرونا و ماندن در خانه به خبرگزاری ایسنا گفت:

ممکن است یک نفر برای تهیه مایحتاج از خانه بیرون برود که در این حالت باید خانه را به سه منطقه سبز، زرد و قرمز تقسیم بندی کنیم و محیط بیرون از خانه را منطقه قرمز فرض کنیم.

فردی که از خانه بیرون می‌رود باید این احتمال را بدهد که فرد مبتلا به کرونا قبلا از این منطقه عبور و با سرفه یا عطسه مکان را آلوده کرده است، بنابراین قبل از اینکه به قسمت‌های اصلی ورود ویروس یعنی دهان، بینی و چشم دست بزنند باید با آب و صابون دست‌های خود را شست وشو دهد و یا ماده ضد عفونی کننده با الکل ۷۰ درجه همراه داشته باشد که اسپری کند.

افراد سالم داخل و خارج از منزل نیاز به ماسک ندارند، مگر اینکه خارج از منزل در مکانی که ازدحام جمعیت است، حضور یابند، در غیر این صورت برای افرادی که خودشان سالم هستند و بیمار مبتلا به کرونا در منزل ندارند، تنها شست و شوی دست کافی است.

باید لباس‌ها خارج از محوطه سبز خانه قرار بگیرند و وارد منطقه سبز خانه نشوند، در خانه‌هایی که ممکن است افرادی مشکوک به بیماری وجود داشته باشند، باید به شکل دیگری مراقبت کنند و محیط منزل آن‌ها قرمز و آلوده محسوب می‌شود.

سطوحی که فرد مبتلا با آن در تماس است باید حتما چندین مرتبه ضدعفونی شود و افراد نزدیک با بیمار و شخص بیمار ماسک داشته باشند و حتما دست‌های خود را شست و شو دهند.

مردم قرنطینه خانگی و ماندن در خانه را جدی بگیرند، اگر این موضوع جدی گرفته نشود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در درازمدت با ما خواهد بود، درحالیکه علاوه بر بیماری، مشکلات روحی و روانی، اقتصادی و اجتماعی نیز گسترش می‌یابد.

حداقل باید دو تا سه هفته قرنطینه را رعایت کنیم تا زنجیره انتقال ویروس را بشکنیم، اما اگر ۷۰ درصد جمعیت قرنطینه خانگی را رعایت و ۳۰ درصد رعایت نکنند در مبارزه با این ویروس شکست می‌خوریم.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *