صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

چرا ماسک کمیاب شد؟

۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۰۰۶۹۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی گفت: عدم حمایت دولت و تقاضا بیشتر از ظرفیت تولید موجب شده تا با کمبود ماسک مواجه شویم.

نیما بصیری تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره دلایل کمبود ماسک اظهار کرد: زمانی که پرداخت‌ها از سوی دولت به صورت نقدی به تولیدکننده پرداخت نمی‌شود و تولیدکننده باید برای دریافت مطالبات ۸ ماه صبر کند نباید توقع داشت که در مراکز درمانی با مشکل کمبود مواجه نشویم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی افزود: این در حالی است که تولیدکننده باید برای جایگزینی کالا‌های عرضه شده مواد اولیه تهیه کند که در برخی اوقات با قیمت بالاتر همراه است.

وی گفت: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که قرار نبود این حجم از ماسک در کشور مصرف شود و سرمایه گذاری در این حد نبوده است بنابراین ظرفیت تولید به اندازه این حجم مصرف نبوده است.

بصیری تهرانی با انتقاد از اقدامات دولت بیان کرد: دولت چه خدماتی به تولیدکننده‌ها ارائه کرده که در حال حاضر از تولیدکننده انتظار دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی گفت: زمانی که هیچ خدماتی به تولیدکننده داده نمی‌شود و باید برای دریافت پول خود ۸ ماه صبر کند چه انتظاری می‌توان از او داشت.

وی درباره مجوز واردات ماسک گفت: در حال حاضر که تمام پرواز‌های شرکت‌های خارجی لغو شده و شرکت‌های داخلی هم نمی‌توانند به سایر کشور‌ها پرواز کنند چطور باید برای سفارش و خرید بریم.

بصیری تهرانی درباره افزایش قیمت افزود: زمانی که نرخ ارز ثابت نیست و روزانه تغییر می‌کند نباید توقع داشت که قیمت کالا تغییر نکند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *