صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تاکید بر اجرای ابلاغ الکترونیکی در حوزه‌های قضایی استان مازندران

۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۹۸۸۶۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین اکبری از برنامه ریزی در جهت سرعت بخشی به رسیدگی‌ها در حوزه‌های قضائی استان مازندران خبرداد و گفت: هم اکنون مازندران در بحث ابلاغ الکترونیکی رتبه چهارم کشور را دارد و با توجه به اهمیت ابلاغ الکترونیک باید به نقطه‌ای بالاتر از این برسیم.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه‌ای با حضور معاونان با بیان اینکه تعیین تکلیف پرونده‌های مهم نیازمند روحیه جهادی و دلسوزی در کاراست، گفت:در مسیر رسیدگی‌های عادلانه و بهنگام، قضات و کارکنان باید همه همت و انرژی خود را مصروف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری از برنامه ریزی در جهت سرعت بخشی به رسیدگی‌ها در حوزه‌های قضائی استان مازندران خبرداد و تصریح کرد: همه تلاش شبانه روزی ما و همکاران شناسایی علل مختلف اطاله دادرسی و چاره اندیشی و ارائه راهکار‌های نو و کارآمد در جهت رفع آن است، بطوریکه عملکرد تک تک شعبات رصد و ارزیابی می‌شود تا تحول سازنده‌ای در کاهش زمان رسیدگی‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی ایجاد شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان مازندران بر رسیدگی کیفی و همراه با سرعت و دقت تاکید کرد و گفت: رسیدگی به پرونده‌ها مستلزم روحیه مسئولیت پذیری، مدیریت جهادی و دلسوزی و همت صادقانه است و برای ایجاد تحول قضات و کارکنان باید با انگیزه و دلسوزانه و دوراز نگاه حسابگرانه کار کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ابلاغ یک روند و فرآیند مهم، ساد‌ه و د‌ر عین حال پیچید‌ه و تأثیرگذار است، ممکن است به علت عدم ابلاغ درست، یک جلسه د‌اد‌رسی چند‌ین بار تجد‌ید شود هم اکنون مازندران در بحث ابلاغ الکترونیکی رتبه چهارم کشور را دارد  و با توجه به اهمیت ابلاغ الکترونیک باید به نقطه‌ای بالاتر از این برسیم.

این مقام عالی قضایی همچنین گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد در برخی شعبات یا حوزه‌های قضائی حجم پرونده‌ها بسیار بیشتر از سایر شعبات یا حوزه هاست و باید در این زمینه بازنگری و مدیریت صحیح نیرو‌ها انجام شود تا به این دلیل بر زمان رسیدگی‌ها افزوده نشود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران بر نقش مهم و اثر گذار نظارت بر عملکرد مجموعه‌ها و رصد شیوه عملکردی شعبات تاکید و اذعان کرد: دقت و نظارت در همه سطوح اداری و قضایی نقش مهمی در بهبود زمان رسیدگی و افزایش کیفیت صدور آرا دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری تصریح کرد: با مدیریت اوقات رسیدگی، پرونده‌ها با سرعت و دقت بیشتری رسیدگی می‌شود و کاهش حجم پرونده‌ها و افزایش رضایتمندی مردم را شاهد خواهیم بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *