صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

فرانسه تعداد کلاهک‌های اتمی خود را به زیر ۳۰۰ عدد رسانده است

۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۱۲
کد خبر: ۵۹۴۲۸۷
رئیس جمهور فرانسه که کشورش در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تنها کشور دارای قدرت هسته‌ای در قاره است، می‌گوید تعداد کلاهک‌های هسته‌ای این کشور زیر ۳۰۰ عدد است.
به گزارش گروه بین الملل ؛ «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه امروز، جمعه ۱۸ بهمن اعلام کرد کشورش تعداد کلاهک‌های اتمی خود را به زیر ۳۰۰ عدد رسانده است.

به گزارش یورواکتیو، امانوئل مکرون در سخنرانی امروز خود در دانشکده افسری پاریس، ضمن اشاره به انفعال اروپایی‌ها در موضوع رقابت‌های تسلیحات اتمی گفت: «دستور کار کنترل تسلیحاتی از اهمیت بالایی برخوردار است.»

رئیس جمهور فرانسه که کشورش در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به تنها کشور اروپایی دارای تسلیحات هسته‌ای مبدل شده، افزود: «اروپایی‌ها باید به صورت دسته جمعی به این درک برسند که نبود چارچوب قانونی، رقابت‌های تسلیحاتی جدید حتی از نوع هسته‌ای را سبب می‌شود. اکنون زمان آن فرارسیده که اروپایی‌ها تعریفی از منافع امنیتی و دستور کار جدید بین المللی برای کنترل تسلیحات ارائه کنند.»
 

وی گفت: «فرانسه تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را به زیر ۳۰۰ عدد رسانده است؛ بنابراین می‌تواند این درخواست مشروع را از سایر قدرت‌های هسته‌ای داشته باشد که در راستای خلع سلاح هسته‌ای دست به این اقدام بزنند.»

براساس برنامه ریزی ها، فرانسه برای سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۱۹ حدود ۳۷ میلیارد یورو به منظور حفظ و به روزرسانی تسلیحات هسته‌ای خود بودجه در نظر گرفته است.

مکرون از زمان حضور در «الیزه» بر استقلال استراتژیک اروپا از آمریکا تاکید کرده و پیشتر در اظهارنظری جنجالی گفته بود ناتو در حالت مرگ مغزی قرار دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *