صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

حرکت در مسیر قانون با رعایت تقوای الهی، مشی قضات جوان در امر قضاوت است

۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۸۸۹۰۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
حبیبی گفت: حرکت در مسیر قانون با رعایت تقوای الهی مشی قضات جوان در امر قضاوت است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در آیین تحلیف هشتمین دوره کارآموزی مرکز کارآموزان قضات اصفهان بیان داشت: اگر قضات جدید الورود به دستگاه قضایی در بدو شروع به تصدی امر خطیر قضاوت با رعایت دقیق قانون و تکیه بر تقوای الهی و بر اساس رعایت نظم و انضباط فردی و اجتماعی در این مسیر مقدس گام نهند می‌توان قضاوت عادلانه و مبتنی بر شرع مقدس اسلام را از آنان انتظار داشت.

وی خطاب به قضات جوان افزود: در نظامی که با ریخته شدن خون هزاران شهید قوام و دوام یافته اگر مسیر حرکت غیر از مسیر الهی و شهدا باشد بی شک در قیامت در محضر شهدا مسئول و پاسخگو خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان توصیه کرد: مفاد سوگندنامه‌ای که در بدو ورود به عرصه قضاوت در محضر خداوند متعال یاد می‌شود باید همواره فراروی قضات باشد و پای بندی به آن شرط لازم امر قضاست.

حبیبی در ادامه اجرای مفاد دستورالعمل‌ها و سیاست‌های رئیس قوه قضاییه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: سرعت و دقت در رسیدگی مهم‌ترین اصل در قضاوت بوده و انتظار می‌رود قضات در دادسرا‌ها که خط مقدم دستگاه قضایی محسوب می‌شود در بدو تشکیل پرونده با بررسی دقیق صلاحیت رسیدگی و صدور دستورات مبتنی بر قانون و جلوگیری از اعاده مکرر پرونده نزد ضابطان، مقدمات رفع اطاله دادرسی و صدور احکام متقن در سایر مراحل دادرسی را از ابتدا فراهم آورند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *