صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تاکید بر خودداری از استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها در انتخابات

۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴:۱۵
کد خبر: ۵۷۳۲۳۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
نگین تاجی در جمع اعضای کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی، گفت: با آن دسته از مدیرانی که از بیت المال له یا علیه کاندیدایی استفاده کنند، برخورد می‌شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد در نشستی که به منظور رصد فعالیت‌های اجرایی، نظارتی و نامزد‌های انتخابات در استان برگزار شد با بیان اینکه وظیفه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی، رسیدگی به مواردی است که به سلامت انتخابات پیش رو کمک می‌نماید، افزود: معاونت پیشگیری حق دخالت در تشکیل پرونده برای عناوین مجرمانه‌ی انتخاباتی را دارد و در هر جایی که خطر وقوع جرم وجود داشته باشد وظیفه معاونت پیشگیری از وقوع جرم است که ورود نماید.

نگین تاجی اضافه کرد: البته کار ارشاد و انذار از مدت‌ها پیش برای ایجاد فضای آرام در این عرصه شروع شده و به تخلفات برابر قانون رسیدگی و با مجرمان برخورد قاطع می‌شود.

وی به ضرورت آسیب شناسی انتخابات اشاره کرد و افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش برای رفع این آسیب‌ها مورد تاکید است.

نگین تاجی گفت: در صورتیکه این آسیب‌ها زمینه ارتکاب به جرم را فراهم کند باید بدون فوت وقت با مسببان برخورد شود.

این مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از موارد لازم در مدیریت جرائم انتخاباتی را شناسایی جرائم و اقدام به موقع و مؤثر نهاد‌های قضایی، سیاسی و امنیتی عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیرانی که له یا علیه نامزد‌های انتخاباتی تبلیغ می‌نمایند هشدار داد و گفت: مدیرانی که در میتینگ‌های انتخاباتی شرکت می‌کنند و احساس می‌نمایند دوام و بقای مدیریت آن‌ها در گروء تبلیغ برای یک کاندیدای خاص است، مدیر نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مدیران افزود: با آن دسته از مدیرانی که از بیت المال له یا علیه کاندیدایی استفاده کنند برخورد می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *