صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کنکور مانع مهم تربیت فرهنگی دانش آموزان است

۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴:۰۱
کد خبر: ۵۶۷۳۲۵
وزیر آموزش و پرورش در نشست با اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس، کنکور را مانع مهمی در مسیر تربیت فرهنگی و کسب مهارت‌های دینی دانش آموزان برشمرد.

به گزارش گروه جامعه ، محسن حاجی میرزایی در نشست با اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: این سند نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است و مهم‌ترین ساحت کاری و مأموریت آموزش‌وپرورش، تربیت دینی و قرآنی دانش آموزان است.

وی افزود: علی‌رغم وجود قانون حذف کنکور، این موضوع مانع مهم تربیت فرهنگی و کسب مهارت‌های دینی دانش آموزان است.

حاجی میرزائی با قدردانی از همکاری نمایندگان مجلس با آموزش‌وپرورش تصریح کرد: نقش خانواده در تعامل با مدارس بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری درست و فرهنگ‌سازی در مسیر تعلیم و تربیت از وظایف مشترک نمایندگان وآموزش‌وپرورش است لذا تعامل و مساعدت این دو نهاد بسیار مهم است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تعلیم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم به دانش آموزان مأموریت مهم نظام تعلیم و تربیت است وکار‌های خوبی دراین خصوص صورت گرفته است، اما کافی نیست.

معاونان وزیرآموزش و پرورش ازجمله؛ کاظمی معاون تربیتی و فرهنگی، ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی به تشریح عملکرد آموزش‌وپرورش در حوزه‌های مختلف پرداختند.

بیشتر بخوانید: شاخص آلودگی هوا از مرز ۱۵۰ عبور کرد/ فعلا از تعطیلی مدارس خبری نیست

در پایان این دیدار اعضاء فراکسیون قرآن و عترت مجلس، ضمن تشکر از اقدام‌های انجام شده نقد و تحلیل خودشان را ارائه کردند و مقرر شد با همکاری هیئت‌رئیسه فراکسیون آموزش‌وپرورش برنامه جامعی برای توانمندی و مهارت روخوانی قرآن به‌ویژه در مقطع ابتدایی تدوین و اجرا شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *