صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

الحاق شناور‌های پیشرفته به ناوگان دریایی مرزبانی گام مؤثری در مبارزه با قاچاقچیان کالا است

۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۳۵۶۶۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان هرمزگان، الحاق شناور‌های پیشرفته به ناوگان دریایی مرزبانی ناجا را گامی مؤثری در مبارزه با قاچاقچیان کالا دانست.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حدود دو هفته قبل بود که در مراسمی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استانی، هفت فروند شناور پیشرفته حیدر به ناوگان دریایی مرزبانی ناجا الحاق شدند.

حبیب تکین رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هرمزگان در این ارتباط گفت: الحاق این شناور‌های پیشرفته به ناوگان دریایی مرزبانی ناجا که از قدرت مانور بالا و قابلیت‌های مورد انتظار در مأموریت‌های دریایی برخوردار است، می‌تواند نقش موثری در مبارزه با قاچاق در دریا ایفاء کند.


وی افزود: با توجه به گستردگی مرز دریایی و استفاده قاچاقچیان از شناور‌های تندرو با موتور‌های با حجم بالا، تجهیز دریابانی ناجا به شناور‌های پیشرفته یک امر لازم و ضروری بود و امیدواریم که بر تعداد این نوع شناور‌ها افزوده شود.


گفتنی است بر اساس نیاز دریایی نیروی انتظامی، مأموریت طراحی ساخت و تولید این شناور با رویکرد بومی‌سازی و بهبود ویژگی‌های فنی و عملیاتی شناور مانند سرعت در دریا، قابلیت حرکت در موج، قابلیت زیست و همچنین ارتقای ویژگی‌های رقابتی در مقایسه با شناور‌های موجود در دنیا به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع واگذار و پس از انجام آزمایش‌های ساحل و دریا مراسم الحاق این شناور به نیروی انتظامی برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *