صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

مالیات بر عایدی سرمایه باید در زمان رونق اجرایی شود/لزوم استفاده از تجربیات دیگر کشورها

۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶:۰۱
کد خبر: ۵۳۱۹۰۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
یک کارشناش اقتصادی گفت: دولت باید از تجربیات کشور‌هایی که قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به خوبی اجرا کرده اند استفاده کند و از نتایجی که این قانون بر کشور آن‌ها داشته نیز تحقیقات لازم را کسب کنند.

محمد حشمتی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص تاثیر مالیات بر عایدی سرمایه اظهار کرد: اجرایی کردن مالیات بر عایدی سرمایه یکی از راهکار‌های موثر برای افزایش میزان درآمد‌های دولت است و باید آن را به روش صحیح اجرایی کرد.

وی در ادامه افزود: تشویق مردم برای خروج از بازار‌های غیر مولد و افزایش رغبت آن‌ها به بازار‌های مولد یکی از زمینه‌هایی است که تاثیر مثبت قانون مالیات بر عایدی سرمایه را بیشتر می‌کند.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: دولت در اجرایی کردن این قانون باید به سوابق گذشته و زمینه‌های تاثیر گذار آن توجه کند تا در مراحل اجرایی و پس از آن با مشکل مواجه نشود و نیازی به تبصره و قانون‌های تکمیلی نباشد.

حشمتی خاطر نشان کرد: یکی از پیش زمینه‌های اجرایی کردن این قانون، ایجاد رونق در بازار‌هایی است که سرمایه گذاری در آن انجام شده، در غیر این صورت فرد سرمایه گذار مالیات‌های جدید را نیز به هزینه‌های خود اضافه می‌کند و در نهایت قیمت نهایی کالا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در رابطه با استفاده از تجربیات دیگر کشور‌ها تاکید کرد: دولت باید از تجربیات کشور‌هایی که این قانون را به خوبی اجرا کرده اند استفاده کند و از نتایجی که این قانون بر کشور آن‌ها داشته نیز تحقیقات لازم را کسب کنند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در صورتی که این طرح در زمان مناسب و درست اجرایی نشود، نه تنها بازار را رونق نمی‌بخشد بلکه حوزه‌های اصلی اقتصادی کشور را ممکن است به رکود سمت بکشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *