صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ضرورت تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمین در کوتاه‌ترین زمان

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴:۰۴
کد خبر: ۵۲۲۳۸۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
گروسی بر ضرورت تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمین در کوتاه‌ترین زمان تاکید کرد و گفت: وقتی اطلاعات کامل از مجرمین در دسترس باشد مجال ارتکاب جرم برای آنان به وجود نمی‌آید و امکان کنترل آن‌ها بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جلسه کنترل مجرمان حرفه‌ای، امنیتی و سابقه دار با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، و برخی مدیران ارشد ادارات این استان برگزار شد.

علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه اظهار داشت: باید مجرمین خطر ناک کاملاً تحت کنترل باشند و یک هماهنگی و وحدت رویه در این جلسات برای کنترل مجرمین ایجاد شود.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم، تشکیل پرونده شخصیت برای مجرمین می‌باشد که می‌تواند بسیار مهم بوده و در کنترل، تعقیب و مجازات مجرمین موثر باشد. داشتن پرونده شخصیت کمک می‌کند که دادستان‌ها از مجازات‌های تکمیلی در خصوص مجرمین سابقه دار به نحو مطلوب استفاده نماید و پیشنهاد استفاده آن را به دادگاه بدهند.

این مقام قضائی بیان کرد: باید مراکز مراقبت خروج از زندانیان تقویت شوند تا پس از خروج زندانیان سابقه دار آن‌ها را رصد کرده و به اعمال و رفتارشان کاملاً تسلط داشته باشد و هرجایی لازم شد اقدامات کنترلی، اصلاحی و بازپروی یا تعقیبی را انجام بدهند و همچنین باید ارتباطات مجرمین را تحت نظر داشته و از ارتباط آن‌ها با افراد سالم و احتمال سرایت اعمال مجرمانه به قشر سالم خصوصا جوانان پیشگیری شود.

گروسی ضمن تاکید به تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمین در اسرع وقت، گفت: وقتی اطلاعات کامل از مجرمین در دسترس باشد مجال ارتکاب جرم برای مجرمین به وجود نمی‌آید و امکان کنترل آن‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: باید محیط‌های جرم زا را برای مجرمین ناامن کنیم و از هماهنگی و تجمع مجرمین برای ارتکاب جرم جلوگیری و تلاش کنیم که قبل از ارتکاب جرم مجرمین شناسایی و امکان ارتکاب جرم توسط آنان را کاهش دهیم.

گروسی در پایان گفت: باید در اصلاح و بازپروری مجرمین هم تلاش‌هایی صورت گیرد چرا که مجرمین هم افرادی از این جامعه هستند و دارای خانواده هستند پس باید در جهت اصلاح و بازگشت آن‌ها به جامعه اقداماتی صورت گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *