صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۲۶۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دادسرای عمومی و انقلاب مشهد همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ؛ به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است.

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه عبودیت و میهمانی خدا و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مؤمنین؛ به اطلاع همشهریان عزیز می‌رساند در این ماه عزیز که ماه تمرین صبر و عبادت و بندگی خالصانه و پرهیز از انواع معاصی و گناهان می‌باشد و با توجه به لزوم حفظ حرمت این ماه عظیم و رعایت بیش از پیش حرمت حریم مطهر رضوی (ع) و فراهم نمودن فضایی معنوی و محیطی آکنده از عطر دل انگیز ایمان و به منظور جلوگیری از تظاهر به روزه خواری که شرعاً حرام و قانوناً جرم به حساب می‌آید؛ لذا از کلیه عموم مجاورین و زائرین گرامی حضرت رضا (ع) درخواست می‌شود که بیش از پیش نسبت به رعایت حرمت این ماه عزیز همت نمایند.

با توجه به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و برگزاری جلسات جهت هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، لازم است مراجع محترم انتظامی در صورت مشاهده هرگونه روزه خواری علنی ضمن ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر، فرد خاطی را به ناحیه مزبور دادسرای مشهد مقدس اعلام نمایند. همچنین در ساعات اولیه شب و مقارن با اقامه نماز و صرف افطار و جلسات مذهبی دعا و قرآن، با تقویت گشت‌های انتظامی موجبات امنیت خاطر بیش از پیش شهروندان و زمینه مقابله با سارقان احتمالی را فراهم آورند.

اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی نیز به واحد‌های صنفی به ویژه صنوف عرضه کننده از جمله اغذیه و آب میوه و بستنی و رستوران داران، آشپزخانه‌های توزیع غذا و امثال آن ابلاغ نمایند که حرمت این ماه عظیم و مؤمنین روزه دار را رعایت کرده و در صورت بروز تخلف و نفی مقررات با واحد‌های متخلف برخورد کنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به ترافیک سنگین ساعات پایانی روز و در آستانه اذان مغرب و افزایش تصادفات و درگیری‌های متعاقب آن لازم است ضمن حضور فعال در معابر و تقاطع‌ها و روان سازی ترافیک، با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی در برنامه‌های مختلف رادیویی تذکرات لازم را به رانندگان محترم اعلام تا شاهد کاهش تصادفات نیز باشیم.

لازم به ذکر است تمهیدات لازم برای افرادی که مسافر و یا دارای عذر شرعی هستند از سوی دستگاه‌های مسئول اتخاذ خواهد شد و این افراد نباید به صورت علنی در معابر اصلی شهر و در ملاء عام اقدام به خوردن و آشامیدن نمایند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *