صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

ضربات مهلک به مزدوران چند ملیتی سعودی در جنوب غرب استان عسیر عربستان

۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳:۰۱
کد خبر: ۵۰۹۱۳۰
شمار زیادی از نیرو‌های مزدور چند ملیتی سعودی حمله گسترده‌ای را علیه مناطق تحت سیطره رزمندگان یمنی در جنوب غرب استان عسیر عربستان انجام دادند اما رزمندگان یمنی متوجه تحرکات شده و توانستند این حملات را به طور کامل دفع کنند.

به گزارش گروه بین الملل، براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های مزدور سعودی منطقه «الربوعه» را هدف قرار دادند، اما رزمندگان یمنی مستقر در منطقه متوجه تحرکات شدند و پس از درگیری‌های سنگین توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند.

شماری از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ یگان توپخانه نیرو‌های یمنی نیز همزمان تجمع مزدوران سعودی را در منطقه «الربوعه و مقابل گذرگاه مرزی علب هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کردند.

نیرو‌های یگان تک‌تیرانداز هم در جریان یک عملیات دقیق در مقابل گذرگاه مرزی علب موفق شدند ۱۸ تن از نیرو‌های مزدور سعودی را از پای درآورند و به هلاکت برسانند؛ بخش راهبردی الربوعه در جنوب غرب استان عسیر عربستان واقع شده است.

به گزارش میزان، بخش راهبردی «الربوعه» نقطه اتصال به استان جیزان عربستان محسوب می‌شود و همچنین دروازه شمالی برای ورود به بخش باقم در شمال استان صعده یمن (مهم‌ترین پایگاه انصارالله) به شمار می‌آید.

بخش وسیعی از بخش «باقم» به خصوص مناطق شمالی و مرکزی از جمله «کوه الاسود، کوه الراس، مهدیده، الحماقی، ابواب الحدید، کوه الشعیر و ...» در سال‌های گذشته به اشغال مزدوران سعودی درآمده است.

محاصره نیرو‌های مزدور سعودی در مناطق شمالی بخش «باقم» در شمال استان صعده هدف اصلی نیرو‌های یمنی از انجام عملیات در مناطق جنوب غرب استان عسیر است که همچنان ادامه دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *