صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

قیمت سیب زمینی و پیاز هفته آینده کاهش می‌یابد

۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۱
کد خبر: ۵۰۴۴۶۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بارندگی‌های اخیر در استان‌های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی، چون پیاز و سیب زمینی و خیار را با مشکل مواجه کرده و طی هفته آینده با از سر گیری برداشت قیمت‌ها کاهش می‌یابد.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری  بیان کرد: بارندگی روز ها‌ی اخیر در استان‌های خوزستان و جنوب کرمان برداشت محصولاتی، چون پیاز و سیب زمین و خیار را با مشکل مواجه ساخته و پیش بینی می‌شود طی هفته اینده و با از سر گیری برداشت و حمل قیمت‌ها متعادل و کاهش شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه هر ساله در ایا م. نوروز با کمبود شدید وسایل نقلیه باری و محدودیت‌های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده‌های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع خود تاثیر منفی بربازارعرضه محصولات سبزی و سیفی که عمدتا فساد پذر هستند بر جای می‌گذارد.

مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: میزان تولید سیب زمینی در کشور ۵ میلیون در سال هست همچنین تولید پیاز به ۲/۲ میلیون تن، گوجه فرنگی ۶ میلیون تن و خیار ۳ میلیون در سال می‌رسد که نسبت به سال گذشته رشد یافته است.

اصغری با اشاره با اینکه در تولید محصولات سبزی و سیفی هیچگونه مشکلی وجود نداشته توضیخ داد: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان‌های عمدتا جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرما ن، ایلام، کرمانشاه و گلستان نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوبی تامین می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *