صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

۸۷ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود/ کاهش زمان دادرسی‌ در آذربایجان‌ غربی

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰:۵۴
کد خبر: ۴۹۱۸۳۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه ۸۷ درصد ابلاغ‌ها الکترونیکی انجام شده و تا پایان سال به نزدیک ۱۰۰ درصد می‌رسد، گفت: آذربایجان‌ غربی در زمینه کاهش زمان دادرسی‌ در موقعیت مناسبی داشته و بالاتر از میانگین کشوری است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان غربی، علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی امروز در مراسمی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن ولایت دادگستری برگزار شد با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از جمله انقلاب‌های کم نظیر بلکه بی‌نظیر و یک پدیده جهانی بوده که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و با تکیه بر وحی الهی و قرآن و حمایت مردمی به پیروزی رسید.
 

وی در ادامه تصریح کرد: سال ۵۷، همه کشور‌های دنیا پشتیبان و حامی رژیم ستمشاهی بوده؛ اما انقلاب اسلامی با داشتن ویژگی مردمی بودن، توانست بر طاغوت پیروز شده و هم‌اکنون نیز به چهل سالگی و دوران بلوغ و رشد خود رسیده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: جمهوری اسلامی ایران، چهار دهه سخت و سنگین را تحمل کرد و هم‌اکنون زمان سازندگی و تعالی است و علاوه بر آن فرصت مغتنم و با ارزشی بوده و بنابراین باید قدر این فرصت را دانست.

وی با تاکید بر اینکه با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، این انقلاب به خوبی اداره می‌شود، افزود: امروز انقلاب و نظام اسلامی دارای موقعیت خاصی است و توطئه‌های مختلفی را پشت سر گذاشته، چون دشمن درصدد تغییر ماهیت انقلاب اسلامی است؛ اما در سایه مدیریت دینی، ذره‌ای از آرمان‌های مردم آن دوران کاهش نیافته بلکه بیشتر هم شده است.

گروسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امید مستضعفان بوده و در برابر ابرقدرتی مانند آمریکا مقابله می‌کند، اذعان کرد: در هیچ عصر و برهه‌ای و هیچ کشوری در مقابل آمریکا، یارای مقابله نداشت و همواره توطئه‌های ایالات متحده در مقابله با کشورمان با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه نسل جدید نمی‌دانند که قدرت جمهوری اسلامی ایران چگونه در دنیا به دست آمده است افزود: باید سختی‌های دوران انقلاب و چگونگی مبارزه آنان برای پیروزی، به نسل جوان منتقل شود، چون آنان مدیران آینده هستند و باید با یادآوری رشادت‌های شهدا و مردم انقلابی، با افتخار این موقعیت را حفظ کرده و توسعه دهند و پای ارزش‌ها بایستند و از آن دفاع کنند.
 


رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه عملکرد ضعیف برخی مسئولان نباید به حساب انقلاب گذارده شود، اظهار کرد: متاسفانه برخی مدیران میانی کشورمان دارای ضعف هستند.

گروسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده‌ای است که تمامی بشریت از آن بهره‌مند شده و به سعادت می‌رسند، اظهار کرد: همزیستی استثنایی و زیبا در سایه وحدت در کشور اتفاق افتاده و هنرمندی انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت در میان آحاد مختلف مردم بوده که امروز به وجود آمده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به مردم موضوع بسیار مهمی است و باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: دشمن با تلاش و برنامه‌ریزی در حال مختل کردن ارائه خدمت به مردم است، بنابراین تمامی مسئولان باید خدمت کرده و شور انقلابی در همه وجود داشته باشد تا روحیه فداکاری و ایثار را حفظ و احیاء کنند.

گروسی اضافه کرد: یکی از مکان‌هایی که می‌توان بهترین خدمات را به مردم ارائه کرد تشکیلات قضایی است که از ارکان مدیریتی کشور محسوب شده و در این رابطه، مراجعات به دستگاه قضایی بسیار زیاد است که از یک سو مطلوب بوده، چون قوه قضائیه محل اطمینان مردم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه انتظار مردم از قوه قضائیه خدمت‌رسانی و پاسخگویی و اجرای عدالت با دقت و سرعت است، بیان کرد: خوشبختانه در دادگستری آذربایجان‌غربی، با جدیت و با کوشش فراوان و با دقت به امورات مردم رسیدگی کرده و تمامی تلاش خود را خواهند کرد تا با حفظ کرامت انسانی و اخلاق‌مداری که مقوله بسیار مهمی هستند، به درخواست‌های مردم رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از کاهش زمان دادرسی‌ در آذربایجان‌غربی خبر داد و تصریح کرد: آذربایجان‌غربی در این زمینه موقعیت مناسبی داشته و بالاتر از میانگین کشوری است.

گروسی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در حوزه دادرسی الکترونیکی موقعیت مناسبی دارد گفت: این استان در زمینه ابلاغ الکترونیکی رتبه سوم کشوری را داشته و ۸۷ درصد ابلاغ‌ها الکترونیکی انجام شده و تا پایان سال به نزدیک ۱۰۰ درصد می‌رسد.
 
در ادامه این مراسم، ابراهیم علی نژاد، معاون فرهنگی دادگستری کل استان آذربایجان غربی به عنوان سخنران دیگر اظهار داشت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی جهت بازبینی، بازنگری و بررسی‌های مجدد ابعاد مختلف انقلاب اسلامی برای آینده روشن است.
 

وی یادآور شد: دشمنان استکباری هم‌اکنون در فضای مجازی بر روی اذهان تمرکز کرده و سعی در ناامیدی و یاس مردم و نیز بزرگنمایی مشکلات دارند، بنابراین ممکن است برخی از افراد که کوچکترین اطلاعی از مسائل جامعه‌شناختی ندارند از نظام مایوس شود.

علی‌نژاد در پایان سخنان خود گفت: آمار‌های جهانی، امید به زندگی در ایران که در سال ۵۶ یعنی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۵۴ سال بود هم اینک به ۷۵ سال رسیده است و این خود یک دستاورد بزرگ است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *