صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

لزوم حمایت قضایی از صنعت / از اقتدار قوه قضاییه در جهت رونق تولید و اشتغال بهره خواهیم گرفت

۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷:۲۶
کد خبر: ۴۹۱۰۹۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر حمایت قضایی از صنعت گفت: از اقتدار قوه قضائیه در جهت رونق تولید و اشتغال بهره خواهیم گرفت.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در جمع مسئولان قضایی استان خراسان رضوی که در جلسه شورای معاونان دادگستری خراسان رضوی در مجتمع امام خمینی (ره) مشهد سخن می‌گفت، ضمن تقدیر از اقدامات مؤثر انجام شده در حوزه‌های قضایی و معاونت‌های مختلف دادگستری استان و اعلام حمایت مجدد مجموعه قضایی از بخش صنعت گفت: در ۹ ماهه گذشته از سال جاری با کار و تلاش جهادی شاهد اتفاقات بسیار خوبی به ویژه در زمینه کنترل ورودی پرونده‌ها و همچنین کاهش موجودی پرونده‌های قضایی، اجرای قاطعانه احکام، پیشگیری از وقوع جرایم جدید و دفاع از حقوق عامه بودیم و در پی این اقدامات حقوق قابل توجهی از شهروندان محترم استیفا شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی یکی از دلایل موفقیت‌های کسب شده اخیر را علاوه بر کار و تلاش جهادی؛ اعمال نظارت دقیق و مؤثر بر کلیه عملکرد‌ها دانست و افزود: فعالیت‌های مستمر نظارتی دستگاه‌های ذیربط در مجموعه قضایی استان نقش مؤثری در این زمینه ایفا کرده اند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های قوه قضائیه در زمینه کاهش جمعیت کیفری خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در مجموعه قضایی استان در زمینه حبس زدایی به انجام رسیده و در این زمینه آراء خوبی با محوریت استفاده از مجازت‌های جایگزین حبس توسط قضات صادر شده است و تأکید داریم که این روند ادامه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی توجه توأمان به حفظ حقوق عمومی و حمایت از حقوق خصوصی را بسیار مهم دانست و افزود: سرعت، دقت و صحت در رسیدگی‌ها مبتنی بر موازین قانونی و شرعی تضمین کننده این اصل مهم خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم از مسئولان انتظار خدمت صادقانه و کار بی منت دارند و چنانچه کار‌ها از سر اعتقاد و با عزم راسخ توسط مسئولان به انجام برسد نتیجه اقدامات، مطلوب خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه ایران خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها با هدف فشار بر مردم و بصورت ناجوانمردانه اعمال می‌شود و در این راستا دشمن به دنبال تعطیلی صنعت و فلج کردن اقتصاد ماست بر این اساس به نوبه خود نباید اجازه دهیم تولید و کار در کشور تعطیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری اقتصاد و مسائل اقتصادی را از اولویت‌های معارف اسلامی دانست و بیان کرد: در این زمینه احساس تکلیف می‌کنیم و ضمن اعلام حمایت مجدد از اقدامات قانونی مجموعه اجرایی و صنعت؛ یکی از بهترین راهکار‌های مقابله با تحریم‌ها دشمنان را حمایت همه جانبه از کار، تولید و صنعت می‌دانیم و در همین زمینه با تلاش مجدانه و اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی شاهد جلوگیری از تعطیلی قابل توجهی از کارگاه‌های تولیدی و مراکز صنعتی و همچنین پیشگیری از بیکاری تعداد زیادی از نیرو‌های تولید از ابتدای سال جاری بوده ایم و ان شاء الله با تمام توان از اقتدار دستگاه قضایی در جهت رونق تولید و اشتغال بهره خواهیم برد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *