صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

نشان افتخار روایت تاریخی زنان در چهل سالگی انقلاب

۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷:۴۳
کد خبر: ۴۸۹۳۱۰
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
مستند چهار قسمتی " نشان افتخار" با موضوع جایگاه زن ایرانی در پیشرفت انقلاب اسلامی والبته توانمندی‌های زنان در حوزه‌های مختلف در گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه دو تولید می‌شود.

مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان مستند نشان افتخار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: نمیتوان جایگاه زنان را که امروز دوشادوش مردان در جامعه فعالیت می‌کنند نادیده گرفت و نمی‌شود پیشرفت حضور زنان در عرصه‌های مختلف را در چهل سال اخیر ندید چرا که حضور درخشان زنان در عرصه ورزش، سیاست، علم و حتی اقتصاد با آمار و ارقام مشخص قابل بررسی است.

احمدی در ادامه اضافه کرد: در یک مجموعه مستند کوتاه قطعا نمیتوان به جایگاه زن در چهل سال اخیر تمام و کمال پرداخت، اما می‌شود با نمایشی گزارش طور در یک مجموعه مستند چهارقسمتی با ارائه گوشه ایی از اقدامات و پیشرفت به این نکته رسید که در چهل سال اخیر بستری مناسب برای پیشرفت، رشد و شکوفایی خلاقیت و استعداد و توانمدی زن ایرانی در هر گونه ایی وجود داشته است.

تهیه کننده مستند نشان افتخار افزود: به حضور سیاسی زنان در راس کار دقت کنید، زنان هنرمند را در عرصه‌های مختلف از جمله سینما و تئاتر رصد کنید، میزان کسب مدال در مسابقات مختلف را بررسی کنید، به لحاظ مدارج علمی از ورود به دانشگاه گرفته تا اختراعات و اکتشافات و ... را ملاحظه نمایید و حتی در حوزه‌های اقتصادی، پزشکی و ... زن ایرانی رابا تمرکز دنبال کنید تا متوجه شوید در چهل سال اخیر زنان گاهی از مردان اطراف خود نیز پیشی گرفته و به بدون کوچکترین محدودیت برای رسیدن به اهداف شان مسیری پر تلاش را طی نموده اند.

احمدی معتقد است زن ایرانی حتی در جبهه‌ها و در طول دوران دفاع مقدس هم نقشی تاثیر گذار داشته و در کنار نقش موثر و مهم مادری و همسری توانسته است به عنوان یک سرمایه اجتماعیی دوشادوش مردان در اعتلای کشور قدم محکم بردارد.

مجتبی احمدی درباره تیم تولید این مجموعه مستند به یک اتاق فکر پویا اشاره کرد و گفت: بهزاد عادلی، محمد مبین و یاسر صادقی مشاوران محتوایی این مجموعه مستند هستند، آزاده مختاری، محمدرضا پشوتن، سمانه مقدم در حوزه‌های تخصصی اجتماعی، ورزشی و سیاسی در کنار این اثر فعال هستند، محمد علی راد در شناسایی زنان فعال در استان‌ها مختلف با پروژه همکاری دارد وعلی ناصری و مژگان رسولی از اعضای گروه پژوهش این مستند محسوب می‌شوند.

گفتنی است مدیریت هنری و تصویری این مستند برعهده میثم سوری است و علی کرمانی کار تدوین و صداگزاری این مجموعه فیلم مستند را با تیمش پیش می‌برد. مستند " نشان افتخار " به زودی روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *