صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

لزوم ارائه به موقع بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران، سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته

۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۲۵
کد خبر: ۴۸۸۸۶۱
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران نسبت به ارائه بودجه ۹۸ شهرداری واکنش نشان داد.

مجید فراهانی در جریان صد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به دیرکرد ارایه بودجه ۹۸ شهرداری به شورا، خواستار اهتمام جدی شهردار تهران در این رابطه شد.

وی در این خصوص بیان کرد: بودجه به عنوان سند مدیریت مالی و عملکردی یکساله مدیریت شهری، مهم‌ترین ابزار برای تعیین جهت گیری ها، خدمات، اقدامات و فعالیت‌های شهرداری، سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته است که می‌بایست «جامع»، «واقعی»، «دقیق»، «انعطاف پذیر» و «متعادل» تنظیم و در موعد مقرر برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۶۷ قانون شهرداری‌ها «شهرداری مکلف است تا روز آخر دی ماه بودجه سالیانه خود را به انجمن پیشنهاد نماید و انجمن نیز باید قبل از اسفند ماه هر سال آن را رسیدگی و تصویب کند»، اکنون پس از گذشت هفت روز از آخرین مهلت ارائه بودجه هنوز لایحه از سوی شهرداری به شورا تقدیم نشده است.

فراهانی اضافه کرد: بر همین اساس در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره «ارائه به موقع بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران، سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی ضمن ابراز امیدواری در این رابطه افزود: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران در ارائه هر چه سریع‌تر بودجه و همراهی یکایک شما همکاران محترم در جریان بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۸ به روند تبعیض و تفاوت بعضاً دو برابری سرانه بودجه یک شهروند ساکن در مناطق شمالی شهر در مقایسه با شهروند ساکن در مناطق جنوبی تهران پایان دهیم و برای تهران زندگی اقدامی شایسته به عمل آوریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *