صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تاکید وزیر کشور بر نقش اتحادیه‌های صنفی بر کنترل بازار

۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲:۱۹
کد خبر: ۴۷۱۳۳۱۸
وزیر کشور گفت: دولت در ستاد تنظیم بازار قصد دخالت در قیمت کالا‌ها ندارد و از اتحادیه‌ها و اصناف انتظار می‌رود بازار را کنترل کنند.

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی عصر پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی و دانش بنیان با اشاره به نقد‌های مطرح شده در خصوص قیمت‌گذاری کالا‌ها در ستاد تنظیم بازار، اظهار داشت: دولت قصد دخالت در قیمت‌ها ندارد و در مواردی مجبور می‌شود در حالی که اتحادیه‌ها و صنوف خودشان باید قیمت‌ها را کنترل و بر بازار نظارت کنند.

وی با بیان اینکه دولت بنا ندارد در حوزه اقتصادی دستورالعمل‌های متفاوت بدهد و ما باید انتقال دهنده مشکلات و پیگیری آن‌ها باشیم، خطاب به فعالان اقتصادی استان، خاطرنشان کرد:رئیس جمهوری آماده شنیدن پیشنهادات فعالان اقتصادی هستند، وظیفه انقلابی، ملی و ایرانی است که دلسرد نشویم تا از این گردنه عبور کنیم و عبور خواهیم کرد.

وزیر کشور، استانداران را مسئولان پیشرفت و توسعه استان‌ها برشمرد و، گفت: استاندار اصفهان هم در همه موضوعات مشکلات و مسائل را دنبال کند و ما حمایت خواهیم کرد که به نتیجه برسیم.

وحیدی تاکید کرد اصفهان با داشتن صنعت، فرهنگ، مردم کوشا و موقعیت جغرافیایی مناسب می‌تواند الگوی توسعه و پیشرفت کشور باشد و مسائل در این حوزه حل و فصل شود.

ایران امروز در نقطه تحولی منطقه است

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه ایران عزیز ما امروز در نقطه تحولی قرار دارد و این نقطه تحولی با موضوع اقتصاد تعریف می‌شود، تصریح کرد: ایران با عبور از گردنه توسعه اقتصادی، از نظر ظرفیت‌های این بخش در یک نقطه بسیار تعیین کننده در منطقه و در جهان قرار خواهد داشت.

وحیدی خاطرنشان کرد:دشمنان جمع شدند و دست به دست هم دادند تا مانع رشد کشور شوند و باور آن‌ها این بود که می‌توانند ایران را به زانو در آورند.

وی با بیان اینکه فشار حداکثری بعنوان یک راهبرد جدی آنان در حوزه اقتصاد بود، افزود: در این فشار حداکثری آن‌ها تردید نداشتند که یا تسلیم می‌شویم یا فرو می‌پاشیم و برای این کار خیلی تلاش کردند، اما سرانجام خودشان گفتند که فشار حداکثری ما شکست مفتضحانه خورد. این را ما نگفتیم مسئولان ارشد آمریکایی گفتند.

وزیر کشور با اشاره به موضع برخی کشو‌های منطقه در قبال ایران، ابراز داشت: دیدید که چطور تلاش داشتند حلقه محاصره علیه ما در کشور‌های همسایه ایجاد کنند، اما شکست خوردند.


وحیدی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد خیلی پیشرفت داشتیم؛ ایران اکنون در حوزه تولید فولاد و سیمان در رتبه هفتم دنیا است و زیرساخت‌های خوب و آماده داریم و برای همین می‌توانیم آماده جهش دیگری شویم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ما باید حتماً صادرات محور باشد، گفت: امروز به ظرفیت‌های بزرگی رسیدم که این را باید مدیون تلاش و همت جهادگران و فعالان اقتصادی باشیم که ثمرات جدیدی خواهد داشت.

وزیر کشور تصریح کرد: ایران پرافتخار ما اکنون جزو ۵ کشور برتر دنیا در برخی حوزه‌ها است.

وحیدی در ادامه با تاکید بر اینکه باید بهره وری منابع را افزایش دهیم، افزود: میزان بهره وری در آب و انرژی کافی نیست؛ رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه پنجم تاکید داشتند که یک سوم رشد را از مسیر بهره وری بدست بیاوریم، چون هم باعث افزایش کیفیت، کاهش قیمت و رقابت خواهد شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های پراکنده اقتصادی باید تجمیع شود، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که شرکت‌های کوچک با تلاطم بازار دچار مشکل می‌شوند.


وحیدی با بیان اینکه در مقوله بازار یابی و ذائقه یابی ضعیف عمل شده است، افزود: همه این مسائل مربوط به بخش خصوصی است و دولت نباید دخالت کند، زیرا نقش دولت در حوزه اقتصادی هدایت، حمایت و تسهیلگری است.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار همت در کشور نقدینگی داریم، گفت: مسیر ورود این نقدینگی به تولید باید فراهم شود که این کار مشترک بین بانک‌ها و بخش تولید است و باید برای مسائل از این دست یک جبهه اقتصادی تشکیل و حرکت بزرگ انجام دهیم.


انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *