صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم موجب آزادی ۱۲ زندانی استان قزوین شد

۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲:۲۴
کد خبر: ۴۷۰۸۱۸۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس توسعه حل اختلاف استان قزوین از آزادی ۱۲ مددجوی زندان‌های استان در اجرای پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» در ماه مبارک رمضان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الااسلام والمسلمین محمد حیدری با اعلام خبر آزادی ۱۲ زندانی در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم»، اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان و در اجرای پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است، زمینه آزادی تعدادی از مددجویان جرایم غیرعمد و محکومان مالی زندان‌های استان فراهم شد و آنان به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی افزود: بر این اساس و با تلاش همکاران شورا‌های حل اختلاف، کمک‌های خیران و مساعدت ستاد مردمی دیه استان قزوین، ۱۲ نفر از مددجویان زندان‌های استان با جلب رضایت شکات و پرداخت دیون خود آزاد شدند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان قزوین بابیان اینکه بعضی از این مددجویان به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و محکومیت‌های مالی و عجز از پرداخت مطالبات و نداشتن تضمین‌های قانونی زندانی بودند کهتا کنون امکان آزادی آن‌ها فراهم نشده بود، افزود: به لطف خدا وهمت خیران با تامین بدهی بالغ بر ۱۷۳ میلیون تومانی آنان این امرخیرمحقق شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری اعلام کرد: همچنین با تلاش همکاران و در اجرای این پویش ۲۵ فقره پرونده قضایی در شهرستان تاکستان در خصوص مطالبه وجه بطرفیت شهرداری و ۲ واحد تولیدی در یک روز منجر به مصالحه شد و ۲ طرف به توافقات لازم رسیدند.

وی با اشاره به تاکیدات و نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه به مصالحه در پرونده‌های قضایی، افزود: هر ساله پویش‌های ملی خوبی راه اندازی می‌شود که ضروری است عموم مردم در توسعه این فرهنگ مشارکت کنند، زیرا چنانچه بخشش و گذشت به عنوان یکی از شاخصه‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی نهادینه شود، علاوه بر امکان مصالحه در بسیاری از پرونده‌های قضایی از تولید پرونده‌های جدید نیز جلوگیری خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان قزوین همچنین تاکید کرد: شورای حل اختلاف استان در طی سال گذشته و در مناسبت‌ها و در اجرای پویش‌های مختلف توانسته شرایط آزادی را برای ۵۶۲ نفر از مددجویان فراهم کند و قطعاً در سال جاری نیز این موضوع با جدیت و قوت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: شورا سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *