صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

چرایی افزایش خودسرانه قیمت توسط شرکت‌های لبنی

۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰:۴۹
کد خبر: ۴۶۳۰۱۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان دلایل افزایش خودسرانه قیمت از سوی شرکت‌های لبنی، گفت: کارخانجات توانایی تحمل ضرر و زیان را ندارند.

رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره تعیین نرخ جدید محصولات لبنی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی قرار بود چهارشنبه درباره این موضوع در ستاد تنظیم بازارتصمیم گیری شود که با توجه به تغییر و تحولاتی که در سطح وزارتخانه صنعت افتاد این جلسه تشکیل نشد.

وی در پاسخ به این سئوال که شرکت‌های لبنی بر چه اساسی نرخ محصولات خود را افزایش دادند، افزود: این افزایش قیمت براساس محاسباتی است که دستورالعمل قیمت‌گذاری کالا‌های داخل را پوشش می‌دهد و افزایش قیمت شیر خام و مواد پتروشیمی بسته بندی را در بر می‌گیرد.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار تخلف نیست، اظهار کرد:
زمانی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان در هر کیلوگرم شیر و مواد بسته بندی تغییرات وجود دارد، هیچ کارخانه‌ای سود آنچنانی ندارند که بتوانند این موضوع را تحمل کند بنابراین وارد زیان‌دهی می‌شوند.

باکری ادامه داد: بنابراین برای جلوگیری از ضررو زیان و ترازنامه منفی بلافاصله ما مسئله را منعکس می‌کنیم، اما زمانی که روند تصمیم گیری کند و طولانی می‌شود، کارخانجات نمی‌توانند چند ماه دچار ضرر و زیان شوند بنابراین یک ماه صبر می‌کنند و اگر جوابی نگیرند به ناچار افزایش قیمت می‌دهند.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه روند تصمیم گیری باید اصلاح شود، تاکید کرد: دولت باید در بازه زمانی که در حال تصمیم گیری است ضرر و زیان کارخانجات را جبران کند اما، اگرنخواهد اینکار را انجام دهد، کارخانجات قادر به پاسخگویی به سهامداران خود نخواهند بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *