صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تشدید محدودیت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۶۱۸۸۳۶
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی به شیوه‌های مختلف اسرای فلسطینی و به‌خصوص زنان را تحت فشار و محدودیت قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان – کنست رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد لایحه‌ای را تصویب کرده که اجازه لغو شهروندی و مجوز اقامت دائم اسرای فلسطینی را می‌دهد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، در این لایحه قرار است زمانی که فلسطینیان متهم به آنچه «اقدامات تروریستی» عنوان شده، که به زندان محکوم می‌شوند، از تابعیت یا مجوز اقامت دائم خود سلب شوند.

به نظر می‌رسد این پیش‌نویس قانون، «کریم و ماهر یونس» را که اخیرا پس از گذراندن 40 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند، هدف قرار داده است.

این  برادران فلسطینی از آزادی آنها در اوایل ماه جاری از سوی مقامات رژیم صهیونیستی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و پول و یک وسیله نقلیه متعلق به بستگان آنها مصادره شده است.

کمپین گسترده علیه اسرای فلسطینی

رژیم اشغالگر قدس در پی مذاکرات ناموفق بین نمایندگان اسرا و سازمان زندان‌های رژیم اشغالگر، کمپین گسترده سرکوب را علیه اسرای فلسطینی به ویژه اسرای زن آغاز کرده است.

همزمان، انجمن اسرای فلسطینی اعلام کرد که 120 اسیر فلسطینی در زندان «النقب» برای دومین روز پس از خودداری اشغالگران از توقف اقدامات سرکوبگرانه علیه آنها، به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.

سرکوب اسرای زن

انجمن اسرای فلسطینی گزارش داد که همزمان، این زندان با اسرای زن فلسطینی بدرفتاری کرده و آنها را سرکوب می‌کند و آنها را در معرض اعمال وحشیانه قرار داد.

دفتر اطلاع رسانی اسرای فلسطینی تایید کرد که زندانیان فلسطینی در اعتراض به اقدامات تنبیهی اشغالگران علیه خود، تمامی بخش‌های زندان‌های رژیم اشغالگر در زندان‌های «عوفر، مجدو، النقب و دامون» را بستند.

اقدامات سرکوبگرانه زندان‌های رژیم صهیونیستی شامل اسپری فلفل، نارنجک صوتی، گلوله‌های فولادی و باتوم می‌شود؛ اسرای فلسطینی همچنین می‌توانند مورد ضرب و شتم شدید، مصادره ابزار آنها و اجرای ممنوعیت عمومی ارتباط تلفنی قرار گیرند.

زندانیان که در اردوگاه‌ها، کاروان‌ها و سلول‌های سیار نگهداری می‌شوند، به‌ویژه در شرایط آب و هوایی سخت تابستان و زمستان به‌شدت شلوغ هستند.

«حازم حسنین»، سخنگوی اداره اطلاع‌رسانی اسرا، سرکوب اسرای زن فلسطینی در «دامون» توسط رژیم صهیونیستی را تخطی خطرناک از تمام خطوط قرمز توصیف کرد.

وی ادامه داد: تجاوزات اشغالگران نسبت به زنان اسیر حاکی از انتفاضه جدی در زندان‌های این رژیم است.

تا پایان سال 2022 همچنان 4 هزار و 700 اسیر فلسطینی شامل 29 زن و 150 کودک و حدود 850 زندانی اداری شامل هفت کودک، دو زندانی زن، 5 نماینده در شورای قانونگذاری فلسطین و 15 خبرنگار در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌بردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *