صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

چرخه بی‌پایان خشونت‌های مرگبار پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان

۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴:۲۵
کد خبر: ۴۶۱۴۲۷۱
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
خشونت بیش از حد پلیس آمریکا عمدتا سیاه‌پوستان آمریکایی را هدف قرار می‎‌دهد.

خبرگزاری میزان - چرخه خشونت پلیس آمریکا و اعتراض در پی آن در طول تاریخ این کشور یک مفهوم آشناست و همواره داستان «افسران سفید پوست در حال کشتن سیاه‌پوستان هستند» در حال شنیده شدن است.

به گزارش «لس آنجلس تایمز»، ایجاد تنوع نژادی بیشتر در اجرای قانون به عنوان راهی برای بهبود روابط اجتماعی و کاهش خشونت پلیس علیه اقلیت‌های نژادی در آمریکا مورد توجه قرار گرفته است.

با این وجود قتل «تایری نیکولز» این ایده را به چالش کشید؛ جایی که افسران سیاه‌پوست در قتل وی دست داشتند.

 کارشناسانی که نژاد، پلیس و استفاده از خشونت را مطالعه می‌کنند، می‌گویند که تنوع بخشیدن گاهی اوقات می‌تواند تفاوت ایجاد کند، اما همانطور که وقایع اخیر در «ممفیس» و مرگ «تایری نیکولز» نشان می‌دهد، ممکن است همیشه اینطور نباشد. تحقیقات محدود نشان می‌دهد که تاثیر نژاد افسران ممکن است کمتر از آن چیزی باشد که بسیاری از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند.

برخی از کارشناسان می‌گویند که خشونت پلیس مانند آنچه علیه نیکولز، که سه روز پس از ضرب و شتم در 7 ژانویه در بیمارستان درگذشت، کمتر به نژاد افسران مربوط می‌شود و بیشتر به چیزی که عمیقا در مجموعه پلیس جا افتاده است.

در اینجا یک راز نهفته است؛ مطالعات نشان می‎دهد که افسران سیاه‌پوست به همان اندازه وحشیانه و گاه حتی بی‌رحمانه تر از همتایان سفیدپوست خود با سیاهان رفتار می‌کنند.

یک کارشناس آمریکایی در این باره می‌گوید: اگر سیستمی مشکل‌ساز است، مهم نیست که چه کسی را به آن وصل می‌کنید. همان نتیجه را خواهید گرفت.

بنابراین در وضعیت کنونی مشکل خشونت مربوط به نژاد افسران پلیس نیست بلکه مربوط به یک موضوع نهادینه شده در ساختار پلیس آمریکاست که به طور نظام‌مندی زمینه را برای هدف قرار دادن سیاه‌پوستان فراهم می‌کند و عاملان خشونت تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.

در یک مطالعه در سال 2017، اساتید دانشگاه «ایندیانا» داده‌های مربوط به تیراندازی‌های پلیس را از گروه حمایتی ردیابی خشونت پلیس و مجموعه داده‌های جداگانه‌ای از واشنگتن پست بررسی کردند؛ آنها داده‌ها را با اطلاعات گوناگونی از فهرست‌های اداره پلیس در 100 شهر بزرگ مقایسه کردند و سپس همه را در برابر اعداد گسترده‌تر در مورد جمعیت شناسی نژادی و تیراندازی بررسی کردند.

نتیجه‌گیری آنها این بود؛ به نظر نمی‌رسد افزایش نسبت نیروهای سیاه‌پوست استراتژی موثری برای کاهش قتل شهروندان سیاه‌پوست توسط پلیس در بیشتر شهرهای بزرگ آمریکا باشد.

حتی با ادارات پلیس «اکثریت اقلیت»، مشکلات مربوط به خشونت پلیس و نژاد می‌تواند ادامه داشته باشد؛ نژاد مهم است اما مشکلات در پلیس آمریکا بسیار بزرگتر است؛ افسران پلیس سیاه‌پوست می‌توانند در معرض همان کلیشه‌هایی باشند که افسران سفیدپوست هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *