صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

مجموع تخلفات پرونده شهرداری ۴۰ میلیارد است/ کارشناسی اراضی با ۲۰ برابر قیمت/ ۹ نفر در بازداشت هستند

۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۴۱
کد خبر: ۴۵۷۸۱۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب اراک، در رابطه با تخلفات حوزه شهری گفت: تعدادی از کارکنان شهرداری و تعدادی از افراد که شاید عضو کارکنان شهرداری هم نبودند تحت تعقیب قرار گرفتند و طبق قانون قرار‌های مقتضی برای این افراد صادر شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، عباس قاسمی دادستان عمومی و انقلاب اراک، در رابطه با تخلفات حوزه شهری گفت: تعدادی از کارکنان شهرداری و تعدادی از افراد که شاید عضو کارکنان شهرداری هم نبودند تحت تعقیب قرار گرفتند و طبق قانون قرار‌های مقتضی برای این افراد صادر شد.
 
وی تصریح کرد: عده‌ای از افراد با تبانی برخی کارکنان شهرداری یا برخی مدیران که در حوزه مالی و تملکات شهرداری فعال بودند اراضی زراعی طرح تفصیلی شهر کاربری باغ را از برخی مردم خریداری و تملک کرده بودند و با تبانی و یا رانتی که داشتند به تملک شهرداری در آوردند که این زمین‌ها با ثمن کمی خریداری شده بودند و با ثمن ۲۰ برابری به تملک شهرداری در آوردند.

قاسمی ادامه داد: در این حوزه برخی از افراد از جمله کارشناسان رسمی دادگستری هم دخیل بودند که بعضا در محل زمین حضور پیدا نمی‌کردند و قیمت‌های کارشناسی را با ۲۰ برابر قیمت کارشناسی می‌کردند و شهرداری بدون ضرورت به تملک زمین‌ها نسبت به تملک آنان اقدام می‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: کارکنان مرتبط و مسئول تحت تعقیب قرار گرفتند و قرار قانونی برای آنان صادر شده و بازداشت هستند. در این حوزه یک دفتر اسناد رسمی هم به اتهام جعل تحت تعقیب قرار گرفت که بازداشت است. حدود ۱۶ نفر احضار شدند تحقیق صورت گرفته است برای آنان قراری صادر نشده است تحقیقات ادامه دارد. تاکنون ۹ نفر از این افراد بازداشت هستند. در بقیه مسائل با جدیت حوزه قضایی ورود پیدا می‌کند. ما به هیچ یک از مفسدان عقد اخوت نبستیم.

قاسمی اظهار کرد: مجموع تخلفات طبق برآورد ما جمعا به اتهامی که متوجه آنان است حدود ۴۰ میلیارد تومان است که برخی از آنان رشوه گرفتند و به واسطه رشوه اظهار نظر خلاف واقع کردند. یکی از آنان آپارتمانی را رشوه گرفته است. یکی دیگر اقرار کرده ۷۵ میلیون تومان گرفته است. تحقیقات ادامه دارد که بعد از صدور کیفرخواست اطلاع رسانی بیشتر انجام خواهد یافت.

دادستان عمومی و انقلاب اراک در پایان گفت: چند مورد از تملکات را تحت تحقیقات داریم، ضابطین خاص هم در حوزه خاص تملکات ورود پیدا کردند و در حال بررسی هستند. برآورد خسارت به بیت المال حدود ۴۰ میلیارد است. تلاش ما این است کار به فوریت انجام شود. سرعت را فدای کیفیت نخواهیم کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *