صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

آزادی 50 زندانی استان گیلان در اجرای دستور رئیس قوه قضاییه

۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳:۰۳
کد خبر: ۴۵۳۲۸۱۹
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان از آزادی 50 زندانی جرایم غیر عمد و اتفاقات اخیر در استان گیلان پیرو دستور رئیس دستگاه قضا خبر داد.

خبرگزاری میزان _ رئیس قوه قضاییه پنجم آذر ماه در پی پیروزی ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال کشورمان و شعف و شادمانی پدید آمده در سراسر ایران اسلامی خطاب به مراجع و مراکز ذیربط قضایی دستورالعملی صادر کرد.

در دستور رئیس دستگاه قضا خطاب به مراجع و مراکز ذیربط قضایی آمده بود: نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا هستند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.

در همین رابطه سید مهدی فلاح میری اظهارکرد: جهت اجرای دستور رئیس دستگاه قضا مبنی بر استفاده از ارفاقات قانونی برای آزادی زندانیان و همچنین برخورداری از رافت اسلامی پس از بررسی پرونده های افرادی که مشمول این ارفاقات می شدند، 50 نفر زندانی اعم از جرایم غیر عمد و اتفاقات اخیر در استان گیلان آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان همچنین تاکید کرد: افرادی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و نظم و امنیت عمومی را برهم زده‌اند، قابل اغماض و بخشش نیستند و برای عناصر و مسببان اصلی اتفاقات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

بیشتربخوانید:

کشته سازی از سر شکسته/ دادستان رشت: سر کسی تیر نخورده است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *