صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

باید مدیریت بازچرخانی آب با جدیت دنبال گردد

۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۱۸
کد خبر: ۴۵۲۲۷۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: با توجه به شرایط حساس و بحرانی آب در استان یزد، مدیریت پساب و اجرای طرح‌های بازچرخانی آب در استان باید با جدیت و اهتمام ویژه دنبال شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد گفت: با توجه به شرایط حساس و بحرانی آب در استان یزد، مدیریت پساب و اجرای طرح‌های بازچرخانی آب در استان باید با جدیت و اهتمام ویژه دنبال شود.

محمدرضا حبیبی اظهار داشت: وضعیت خشکسالی، کاهش منابع آب زیر زمینی، ضرورت مدیریت منابع آب استان را اجتناب ناپذیر کرده است.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی اقدامات بسیار خوبی در استان شکل گرفته است که با تلاش جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و شرکت توزیع برق برخی از سیاست‌های کاهش مصرف اِعمال شده است و بیش از ۹۰ درصد از کشاورزان نیز با درک شرایط و وضع موجود در اجرای این طرح‌ها حمایت و همراهی کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: باید برای ۱۰ درصد از افراد قانون گریز که با ترفند‌های مختلف، استفاده‌های غیر قانونی از منابع آبی دارند و حق همه مردم را ضایع می‌کنند تدابیر سختگیرانه‌تر در نظر گرفت و چناچه در مهلت معقول نسبت به تغییر سیستم غرق آبی به آبیاری نوین و قطره‌ای اقدام نکنند، از برداشت آب مازاد به پروانه جلوگیری شود.

وی یکی از مهمترین مسائل استان را تأمین آب شرب دانست و بیان داشت: باید همه مردم نهایت صرفه جویی را در استفاده از آب شرب به کار گیرند؛ چراکه در این وضعیت کم آبی، هدر رفت آب شرب بسیار خسارت بار و جفا به عامه مردم محسوب می‌گردد.

وی بر مدیریت منابع آب در صنایع پر آبخواه در استان یزد نیز تأکید کرد و گفت: در بسیاری از استان‌های صنعتی بحث استفاده از آب شیرین در صنعت حل شده است و به طور کل سعی شده با مدیریت پساب و اجرای چرخاب کمبود‌ها را جبران نمایند که باید این بحث در صنایع استان یزد نیز باید تحت نظارت و اجرا قرار گیرد.

این مقام قضایی، فرهنگ سازی و انجام کار‌های تبلیغی و رسانه‌ای را خواستار شد و گفت: در هر کاری که مردم همراه و همسو با برنامه‌ها و سیاست‌ها اتخاذ شده بودند آن کار یا برنامه موفق بوده است و امروز نیز که باید بر بحران آب غالب شد، فرهنگ سازی و تذکر و یادآوری موضوعی است که باید با حمایت اصحاب رسانه و به ویژه صدا و سیما دنبال گردد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *