صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تداوم مصونیت پلیس فرانسه از مجازات به دلیل اعمال خشونت علیه سیاهپوستان

۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۴۸۳۰۲۲
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
سیستم قضایی فرانسه همچنان پلیس این کشور را از مجازات به دلیل خشونت علیه سیاهپوستان معاف می‌کند.

خبرگزاری میزان – خشونت نامحدود پلیس فرانسه علیه سیاهپوستان و عمدتا مهاجران سیاهپوست و عدم مجازات آن‌ها به دلیل اعمال این رویکرد، سبب بروز انتقادهای گسترده حقوق بشری شده است.

به گزارش «گاردین، رویترز و آناتولی»، گروه‌های حقوق بشری تاکنون بارها درباره سوءرفتار و خشونت پلیس فرانسه علیه سیاهپوستان به ویژه در حومه‌های شهرها به عنوان مناطق محروم هشدار داده اند.

دولت فرانسه اگرچه در پی بروز خشم عمومی به دلیل تبعیض نژادی در پلیس این کشور پس از مرگ «جورج فلوید»، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا، وعده اجرای قانون «تحمل صفر برای نژادپرستی» را در سازمان‌های مجری قانون داد، آن چه در عمل رخ می‌دهد، تداوم مصونیت پلیس از خشونت و نژادپرستی علیه سیاهپوستان است.

«سباستین روشه»، دانشمند علوم سیاسی در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه بر این باور است که قوه قضائیه فرانسه در محکومیت و مجازات پلیس با مشکل مواجه است.

در ماه مارس سال جاری « Comité Vérité et Justice pour Adama» و « ISHR » در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن برجسته تر کردن نژادپرستی سیستماتیک در سیستم قضایی و پلیس فرانسه از این کشور خواستند به مصونیت پلیس از مجازات به دلیل اعمال خشونت علیه سیاهپوستان خودداری کند.

آن‌ها تاکید کردند که مصونیت پلیس فرانسه از مجازات به دلیل نژادپرستی و خشونت محدود به قربانیان سیاهپوست نیست و مهاجران، زنان و اقلیت‌های قومی را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *