صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

کیفیت در خرید راهبردی خدمات سلامت نباید فراموش شود

۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۴۷۱۴۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون برنامه ریزی توسعه و مدیریت سازمان بیمه سلامت، گفت: خرید راهبردی و عقد قرارداد برای خرید خدمات سلامت در حرکت سریع‌تر به سوی پوشش همگانی کمک می‌کند، اما هرگز نباید کیفیت را نادیده گرفت.

به گزارش گروه جامعه ، شاهرخ رامزی، با اشاره به اینکه مدیریت موثر، عامل کلیدی بهبود اثربخشی و عدالت است، افزود: متولیان بخش سلامت از جمله بیمه‌ها می‌توانند با وضع قوانین و مقررات، گام‌های اساسی در کاهش معضلاتی همچون نحوه خرید خدمات سلامت، ارتقای کیفیت ارائه خدمات و افزایش کارایی سیستم بردارند.

وی در خصوص استفاده عادلانه و اثربخش‌تر از منابع بیان کرد: همه کشور‌ها می‌توانند کارایی را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند و به واسطه آن منابع را برای تسریع حرکت به سوی تحقق پوشش همگانی آزاد سازند.

رامزی ادامه داد: به اینکه پراکندگی منابع منجر به ایجاد مشکلاتی در تجمیع آن‌ها و کاهش اثربخشی فرایند خرید و ارائه خدمات می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خرید راهبردی و عقد قرارداد برای خرید خدمات سلامت در حرکت سریع‌تر به سوی پوشش همگانی کمک می‌کند، اما هرگز نباید کیفیت را نادیده گرفت، افزود: لازم است مقامات مسئول در تخصیص منابع مالی برای خرید و یا عقد قرارداد جهت خرید خدمات سلامت، ارزش پول رایج، اثربخشی امور و آگاهی از نیاز‌های مردم را مد نظر قرار دهند.

رامزی ادامه داد: این امر مستلزم وجود سیستم‌های اطلاعاتی مناسب و همچنین مدیریت، تجزیه و تحلیل عمیق اطلاعات است. تشخیص صحیح نیاز‌های سلامت جامعه، الگو‌های پرداختی و اثربخشی مداخلات بر هزینه‌ها نیز باعث ارتقای کیفیت و کارایی خرید راهبردی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت موثر، عامل کلیدی بهبود اثربخشی و عدالت است، گفت: اگرچه در خارج از بخش سلامت دستورالعمل‌هایی برای مدیریت خوب مانند مدیریت مالی و نظارت تنظیم شده است، اما این دلیل لازم و کافی برای عدم پیشگامی بخش سلامت در این عرصه نیست. متولیان بخش سلامت از جمله بیمه‌ها می‌توانند با وضع قوانین و مقررات، گام‌های اساسی در کاهش معضلاتی همچون نحوه خرید خدمات سلامت، ارتقای کیفیت ارائه خدمات و افزایش کارایی سیستم بردارند.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *