صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

از آخرین وضعیت ضیاءالدین دری تا منتخبان جشن سینمای ایران/کارگردانان مطرح در لیست رویداد مهم سینمایی

۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۲۰۵۷
چهاردهمین روز از مرداد ماه ۱۳۹۷ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین وضعیت ضیاءالدین دری کارگردان سریال کیف انگلیسی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، چهاردهمین روز از مرداد ماه ۱۳۹۷ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین وضعیت ضیاءالدین دری کارگردان سریال کیف انگلیسی اشاره کرد:

۲ روز است که با پدر صحبت نکرده‌ام/در شرایط فعلی نمی‌توان نظری دقیقی از وضعیت کارگردان کیف انگلیسی داد
 فرزند "ضیاءالدین دُری" گفت: من ترجیح می‌دهم که در شرایط فعلی که فشار زیادی روی خانواده است نظر قاطعی در مورد کلیت روند درمان ندهم و نظر قطعی را موقعی اعلام کنم که پدر در حال خروج از بیمارستان باشد.

نوید دری فرزند "ضیاءالدین دُری" کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره آخرین وضعیت درمانی پدرش گفت: پدر همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه پیوند کبد بوده و هنوز به "ICU" منتقل نشده است.

وی در همین راستا ادامه داد: به طور معمول تمام بیمارانی که مورد عمل پیوند کبد قرار می گیرند بعد از این عمل به مدت ده الی بیست روز در بخش مراقبت های ویژه پیوند کبد بستری می‌شوند و این شامل پدر من نیز می‌شود. این مدت برای آن است که بعد از جراحی کل سیستم بدن با یکدیگر هماهنگ شود.

فرزند "ضیاالدین دُری" درباره وضعیت فعلی کارگردان کیف انگلیسی افزود: وضعیت فعلی پدر کاملاً سینوسی و مقطعی است. یک روز حال وی کاملاً خوب است و ممکن است گاهی به مشکل برخورد کنیم زیرا هنوز بدن به طور کامل به حالت پایدار خود نرسیده است. 

وی در همین راستا اضافه کرد: عمل پیوند کبد خروج بزرگترین عضو بدن است و به همین دلیل با بیهوشی سنگینی انجام می‌شود که بعد از آن ممکن است اعضای دیگر مانند کلیه و ریه را نیز درگیر کند. به همین خاطر تا پایدار شدن وضعیت و همینطور هماهنگ شدن بدن با عمل انجام شده نمی‌توان نظری قطعی در خصوص وضعیت فعلی پدر داد.

نمی‌خواهم با آبروی سینما بازی کنم/کمدی بفروش نمی‌سازم چون اهل معامله با مخاطب نیستم

کارگردان فیلم کار کثیف گفت: از نظر من سینما شرفی دارد که من نمی ‌خواهم با آن بازی کنم به همین دلیل فیلم کمدی بفروش ساز نیستم. یک بار در کارنامه کاری من فیلمی با نام پر پرواز وجود دارد که همیشه می‌گویم فرزند ناخلف دوران کاری من است.

خسرو معصومی کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درخصوص زمان اکران فیلم سینمایی "کار کثیف" گفت: برنامه‌های زیادی برای اکران فیلم سینمایی "کار کثیف" داریم. این فیلم به تازگی پروانه نمایش گرفته اما زمان اکران دقیق اثر را نمی‌دانم زیرا بر عهده دفتر پخش خواهد بود اما در هر صورت ترجیحمان بر آن است که فیلم بعد از ماه محرم اکران شود.

وی درباره احتمال حضور خود در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فیلم فجر افزود: امسال من نمی‌توانم در جشنواره فجر شرکت کنم زیرا در حال حاضر نگارش فیلمنامه جدید خود را آغاز کرده ام که به احتمال فراوان نگارش آن تا فجر امسال طول بکشد.

کارگردان فیلم "خرس" در همین راستا ادامه داد: فیلمبرداری فیلم جدیدم سال آینده آغاز می شود و با توجه به اینکه معمولاً ساخت آثارم به طول می‌انجامد به احتمال فراوان در جشنواره دو سال بعد حضور خواهم داشت.

وی از ساخت یک سه گانه سینمایی خبر داد و افزود: این فیلم ادامه‌ای بر فیلم "کار کثیف" درباره معضل بیکاری است. تصمیم دارم این مجموعه فیلم را در قالب یک سه گانه ارائه دهم که نسخه اول آن کار کثیف بود. هنوز اسمی برای فیلم دوم انتخاب نکرده‌ام اما معمولاً نام فیلم در حین نگارش فیلمنامه خودش به وجود می‌آید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.

نسل جوان از حماسه‌های کتاب اردوگاه اطفال الگو بگیرد/ نوجوانان سنگین‌ترین بار اسارت را به دوش کشیدند

ویسنده کتاب "اردوگاه اطفال" گفت: نوجوانان نسبت به دیگران سنگین‌ترین بار اسارت را به دوش می‌کشیدند. آن‌ها همیشه در مقابل دوربین‌های تبلیغاتی قرار می‌گرفتند. مقاومت این اسرا با شکنجه مواجه می‌شد. قهرمانان اردوگاه اطفال قشر خاصی هستند و مخاطبان آن نیز می‌تواند قشر خاصی را در بر بگیرد.

احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب اردوگاه اطفال در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره کتاب جدید خود گفت: کتاب اردوگاه اطفال ادامه کتاب آن بیست و سه نفر است. مراسم نقد و بررسی این کتاب بیست و دوم مرداد ماه ساعت ۱۸:۰۰ در فرهنگسرای مهر انجام می‌شود. عده ای از قهرمانان کتاب آن بیست و سه نفر و اردوگاه اطفال در این مراسم حضور خواهند داشت. کتاب اردوگاه اطفال در حال حاضر به چاپ دوم رسیده است.

وی با توجه به تفاوت‌هایی که کتاب اردوگاه اطفال با کتاب آن بیست و سه نفر دارد، گفت: تفاوت عمده کتاب اردوگاه اطفال و کتاب آن بیست و سه نفر مکان و افراد آن است. افراد کتاب آن بیست و سه نفر متشکل از بیست و سه نفر و مکان آن نیز محیط سربسته‌ای مثل زندان استخبارات بغداد بود. این مکان یک اتاق حدودا سه در چهار متر بود.

یوسف‌زاده با اشاره به اقدامات عراقی‌ها در قبال اسرای نوجوان تاکید داشت: بیست و سه نفر با مقاومتی که از خود نشان دادند، در برابر تبلیغات عراقی‌ها ایستادگی کردند. عراقی‌ها بعد از اعتصاب غذای پنج روزه مجبور شدند آن بیست و سه نفر را به اردوگاه برگردانند. اما بعد از شش ماه تصمیم گرفتند که تبلیغات علیه اسرا را ادامه دهند. بر این اساس طبق معمول خبرنگاران خارجی و داخلی را به اردوگاه آوردند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.

یادداشت/

یاد خدا غذای روح است

روح انسان با یاد خدا تغذیه می‌شود. خداوند قرآن کریم در این زمینه فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَمَن یَفْعَلْ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ» ای كسانی كه ایمان آورده‌اید، اموال و اولادتان شما را از یاد خدا باز ندارد و هر كس چنین كند از زیانكاران است.

گروه فرهنگی - ذکر خدا و تاثیرات دنیوی و اخروی آن بر انسان از جایگاه بی‌نظیر این امر حکایت دارد. این یادداشت تلاش می‌کند تاثیرات ذکر خدا را به اجمال شرح دهد. اولین تاثیر ذکر خدا مورد یاد خدا بودن است. قرآن کریم میفرماید: «فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُواْ لِی وَلاَ تَكْفُرُونِ» مرا یاد كنید تا شما را یاد كنم و كفران نورزید.

همنشینی با خدا دومین تاثیر یاد خدا در زندگی است. خداوند در حدیث قدسی به حضرت موسی (ع) فرمود: ای موسی؛ من همنشین كسی هستم كه مرا یاد كند. بنابراین ذکر خداوند موجب می‌شود باری تعالی در یاد انسان باشد.

محبت خداوند تاثیر بعدی ذکر خدا محسوب می‌شود. «من اكثر ذكر الله احبه» هر كس زیاد خدا را یاد كند، محبت خداوند در قلبش حاكم می‌شود.

رستگاری و فلاح تاثیر دیگری است که یاد خدا بر جای می‌گذارد. قرآن کریم می‌فرماید: «وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِیرًا لَّعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» خدا را بسیار یاد كنید، باشد كه رستگار شوید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.

معرفی کتاب/

آزادی معنوی، مجموعه‌ای مشتمل بر پانزده سخنرانی از شهید مرتضی مطهری

 کتاب آزادی معنوی مجموعه‌ای مشتمل بر پانزده سخنرانی از شهید مرتضی مطهری است. شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی به خوبی از آزادی واقعی انسان‌ها سخن می‌گوید و تاکید می‌کند که آزادی واقعی در قالب آزادی معنوی میسر است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، کتاب آزادی معنوی مجموعه‌ای مشتمل بر پانزده سخنرانی از شهید مرتضی مطهری است که اکثر آن‌ها در حسینیه ارشاد و بین سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۰ ایراد شده‌اند. وجه مشترک همه این سخنرانی‌ها عبارت است از اینکه موضوع آن‌ها مسائل معنوی و مربوط به خودسازی و تزکیه نفس است.

شهید مطهری مفاهیم مورد نظر خود را در این سخنرانی‌ها در بیشتر موارد با ارجاع به مباحث انسان‌شناسی فلسفی تبیین می‌کند. البته در بین سخنرانی‌ها برخی از اوقات به مسائل اجتماعی نیز اشاره شده است. مطالب این کتاب در هشت فصل آمده است: ۱. آزادی معنوی ۲. عبادت و دعا ۳. توبه. ۴. هجرت و جهاد ۵. بزرگی و بزرگواری ۶. ایمان به غیب ۷. معیار انسانیت چیست؟ ۸. مکتب انسانیت.

شهید مطهری در فصل اول زمانی که سخن از آزادی معنوی به میان می‌آید، از افرادی که صرفا از آزادی اجتماعی سخن می‌گویند، شکوه می‌کند. ایشان در این باره چنین بیان کرده است: «تنها آزادی اجتماعی مقدس نیست، بلکه آزادی معنوی هم مقدس است و آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی میسر و عملی نیست. و این است درد امروز جامعه بشری که بشر امروز می خواهد آزادی اجتماعی را تأمین کند ولی به دنبال آزادی معنوی نمی‌رود؛ یعنی نمی‌تواند، قدرتش را ندارد ...».

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نامزدهای بیستمین جشن خانه سینما ساعاتی پیش توسط "علی نصیریان" ریاست این دوره از جشن بزرگ سینمای ایران اعلام شد.

بر این اساس دو فیلم "بدون تاریخ بدون امضا" آخرین ساخته "وحید جلیلوند" و فیلم سینمایی "خوک" به کارگردانی "مانی حقیقی" توانستند با نامزدی در 10 رشته رکوردداران بیستمین جشن خانه سینما باشند.

همچنین دو فیلم "به وقت شام" به کارگردانی "ابراهیم حاتمی کیا" و "خفه گی" ساخته آخر "فریدون جیرانی" با نامزد شدن در 7 رشته مختلف به صورت مشترک رتبه دوم را از آن خود کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *