صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

امکان ترمیم نمره برای داوطلبان کنکور فراهم شد

۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴:۲۷
کد خبر: ۴۴۱۶۹۹۱
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: فقط یک بار برای هر درس امکان ترمیم نمره وجود دارد.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مصوبه جدید کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و امکان ترمیم نمره برای داوطلبان جهت تأثیر معدل در کنکور، اظهار کرد: ترمیم نمره یکبار برای هر درس است. 

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ترمیم نمره هزینه دارد؟»، گفت: هزینه‌اش بر عهده استان‌هاست و بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان‌ها تعیین می‌شود.

زارعی اضافه کرد: کسی که برای ترمیم نمره اقدام می‌کند دیگر دانش‌آموز نیست و از فرایند آموزش رایگان خارج شده است و باید بر همین اساس هزینه امتحان را بدهد.

وی با بیان اینکه داوطلبان ترمیم نمره باید برای ثبت‌نام درس مورد نظر به مدرسه بزرگسالان مراجعه کنند، گفت: هزینه‌ را استانی کردیم که هر استان متناسب با شرایط خود، مبلغی را برای ترمیم نمره در نظر بگیرد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بر اساس مصوبه فقط یک بار برای هر درس امکان آزمون وجود دارد، تصریح کرد: امکان اینکه یک داوطلبان همه دروس را هم برای ترمیم نمره در یک ترم بگیرد و آزمون دهد، وجود دارد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *