صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پرونده غربالگری کلاس اولی‌ها اواسط شهریور بسته می‌شود

۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۸۱۰۲۱
معاون وزیر آموزش و پرورش از سنجش 495 هزار نوآموز خبر داد و گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم تا اواسط شهریور، پرونده سنجش کلاس اولی‌ها بسته شود.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد: 980 هزار نفر تاکنون نوبت‌گیری سنجش را انجام دادند و 495 هزار کلاس اولی تا امروز سنجش شدند البته در این آمار شاید درصد بسیار کمی از بچه‌های پیش‌دبستانی باشند.

وی با بیان اینکه عمدتا نوآموزان پیش‌دبستانی در شهریور و مهر ماه برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مراجعه می‌کنند، گفت: بنای ما بر این است که در ابتدا بچه‌های کلاس اول را سنجش کنیم و بعد نوآموزان پیش‌دبستانی را سنجش خواهیم کرد.

طریفی حسینی اضافه کرد: در سنوات گذشته، سنجش کلاس اولی‌ها طول می‌کشید و تا مهر و آبان هم ادامه پیدا می‌کرد ولی برنامه ما این است که تا اواسط شهریور  سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ها را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال افزایش تعداد پایگاه‌های سنجش هستیم و برخی پایگاه‌ها را دونوبته می‌کنیم، ادامه داد: ۱۲۰۰ پایگاه اولیه و ۸۰۰ پایگاه تخصصی داریم؛ همچنین حدود 400 پایگاه سیار داریم که عموما اواخر دوره سنجش فعال می‌شوند. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تأکید بر اینکه 200 مورد درخواست برگزاری پایگاه‌های سنجش در نوبت عصر داریم، گفت: تا اواسط شهریور ماه، پرونده سنجش کلاس اولی‌ها بسته می‌شود و بعد از آن سنجش پیش‌دبستانی‌ها ادامه می‌یابد. 

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *