صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پیمانکار طرح گردشگری منطقه قلعه رودخان فومن به اتهام قطع درختان جنگلی محکوم شد

۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۵۶۱۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان، از محکومیت پیمانکار سابق «قلعه رودخان فومن» به ۶ ماه حبس تعزیری، پرداخت ۱۰۵ میلون تومان جزای نقدی و ۶۱ میلیون تومان ضرر و زیان خبر داد.

خبرگزاری میزان -  احمد آقایی همراه با تعدادی از مسئولان از منطقه «قلعه رودخان فومن» در راستای نظارت قضایی بر طرح گردشگری منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن بازدید کرد‌.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه منطقه تاریخی و گردشگری «قلعه رودخان فومن» در سال ۸۸  به مدت ۱۰ سال به  فردی جهت گردشگری، حفاظت و صیانت واگذار شد، تصریح کرد: پس از اتمام 10 سال این قرارداد تمدید نشد و این فرد بدون قرارداد در این مکان فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه این فرد مرتکب جرایم زیادی مانند «حفاری غیر مجاز، تخریب اراضی ملی، قطع درختان جنگلی و ...» شده است، اظهارکرد: فرد مذکور اخیرا نیز به جرم قطع درختان جنگلی به ۶ ماه حبس تعزیری، پرداخت ۱۰۵ میلون تومان جزای نقدی و ۶۱ میلیون تومان ضرر و زیان محکوم شده است و به مدت 2 سال به عنوان مجازات تکمیلی از هر نوع اشتغال و فعالیت در حوزه منابع طبیعی نیز محروم شده است.

آقایی ادامه داد: پیمانکار سابق قلعه رودخان به دلیل ارتکاب جرایم و تخلفات مذکور صلاحیت صیانت از منابع طبیعی و مدیریت گردشگری این منطقه را ندارد و باید براساس تشریفات قانونی، مزایده و فراخوان منتشر شده حفاظت از این منطقه به فرد دیگری واگذار شود.

عاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان، همچنین با اشاره به اینکه منابع طبیعی از انفال تلقی شده و دستگاه قضایی نیز بر اساس قانون متولی انفال است، گفت: دادگستری استان گیلان بر روند واگذاری‌های جدید نظارت کرده تا بار دیگر شاهد بروز چنین تخلفات و جرایمی نباشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری تخلف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *