صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

32 محکوم به قصاص در کرمان با رضایت اولیای دم در یک سال گذشته آزاد شدند

۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷:۳۶
کد خبر: ۴۳۳۲۴۷۳
رئیس دادگستری استان کرمان گفت: با اخذ رضایت اولیای دم در 32 پرونده قصاص توانسته ایم زمینه آزادی محکومان این پرونده ها را فراهم آورده و به آنها حیات مجدد هدیه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در گفت وگو با میزان، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان کرمان به دلیل نقش اصلاحی و نظارتی در حوزه های مختلف تلاش کرده که اهداف متعالی قوه قضاییه را که شامل کاهش ورودی پرونده ها، توسعه فرهنگ سازش در جامعه و کاهش اطاله دادرسی می‌شود را با استفاده از راهکارهای ابتکاری دنبال کند.

رئیس دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: دستگاه قضا کرمان در جهت توسعه آگاهی های عمومی و حقوقی مردم در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، طرح اورژانس قضایی را با استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی رقم زده و در کنار آن با تکیه بر میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار، زمینه رفع منازعات و اختلافات با همکاری ریش سفیدان و متنفذین محلی به ویژه در جنوب و شرق استان را فراهم آورده است.

وی افزود: دستگاه قضایی استان کرمان در سال 1400، از رهگذر توسعه خدمات الکترونیک و در مسیر هوشمندسازی قوه قضاییه اقداماتی از جمله برگزاری 14 هزار و 681 جلسه دادرسی الکترونیک، اتصال 39 نقطه قضایی شوراهای حل اختلاف استان به سامانه ها و افزایش ارتباط 10 ساختمان قضایی به ویدئو کنفرانس را به انجام رسانده است.

رئیس دادگستری استان کرمان گفت: با اخذ رضایت اولیای دم در 32 پرونده قصاص توانسته ایم زمینه آزادی محکومان این پرونده ها را فراهم آورده و به آنها حیات مجدد هدیه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی اظهار کرد: طی یکسال گذشته 819 محکوم در استان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و 326 مددجوی جرایم غیرعمد واجد الشرایط با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شده اند.

وی در ادامه گفت: شایان ذکر است که در سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان از سوی انجمن حمایت از زندانیان برای خانواده زندانیان نیازمند کرمان در حوزه معیشت، آموزشی، فرهنگی، درمانی پرداخت شده است.

رئیس دادگستری استان کرمان بیان کرد: دستگاه قضایی با تکیه بر لزوم حرکت علمی و بازنگری در فعالیت های انجام شده، ضمن برگزاری 49 دوره آموزشی برای کارکنان اداری و ضابطان دادگستری به میزان 145 هزار و 617 نفرساعت و برگزاری 499 نشست قضایی در 28 حوزه قضایی؛ 10 نشست نقد رای را نیز با حضور قضات، اساتید دانشگاهی، صاحب نظران حقوقی مسئولان قضایی و همچنین نمایندگان کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه برگزار کرده است.

وی در ادامه گفت: ملاقات مردمی مقامات قضایی استان در سال گذشته 42 هزار و 935 مورد بوده که از این تعداد ۲ هزار و 208 مورد با حضور رئیس کل دادگستری استان انجام شده است.

رئیس دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال 1401 نیز تاکنون 13 هزار و 490 ملاقات مردمی در استان کرمان انجام شده است ومیزان ملاقات های مردمی ثبت شده از تیرماه سال گذشته تاکنون نیز 51 هزار و 251 مورد بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *