صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ثبت بیش از ۲۱ هزار تقاضا در اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند

۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۵۴
کد خبر: ۴۲۲۰۹۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در خصوص قانون تعیین تکلیف اراضی وساختمان‌های فاقد سند رسمی گفت: از ابتدای تصویب قانون در سال ۹۱ تا پایان سال ۹۶ بیش از ۲۱ هزار و ۲۴۷ مورد ثبت نام تقاضای صدور اسناد مالکیت داشته ایم.

علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در خصوص قانون تعیین تکلیف اراضی وساختمان‌های فاقد سند رسمی گفت: از ابتدای تصویب قانون در سال ۹۱ تا پایان سال ۹۶ بیش از ۲۱ هزار و ۲۴۷ مورد ثبت نام تقاضای صدور اسناد مالکیت داشته ایم.

وی گفت: از این تعداد دو هزار و 44 مورد زمین‌های مزوعی، تعداد 429 مورد باغ و 18 هزار 774 مورد ساختمان در سایت مربوطه ثبت شده است.

این مقام قضایی اظهار کرد: ثبت نام در این قانون به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد و بی شک بهره‌گیری از فن آوری‌های نوین در ارایه خدمات نقش مهمی در شفاف سازی و سرعت در عملکرد، ارتقاء سلامت اداری، کاهش مراجعات متقاضیان و کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.

مدیرکل ثبت اسناد خراسان شمالی افزود: لذا تأمین اعتبارات مناسب جهت ادامه و تقویت زیرساخت‌ها در راستای ارائه خدمات الکترونیکی از ضرورت‌های اساسی در اداره کل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی است که نگاه ویژه و حمایت مسئولین استانی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: متقاضیانی که در این قانون ثبت نام کرده اند با رعایت مواد قانونی می‌توانند با شماره پیگیری که سایت به آن‌ها می‌د هد پیگیر کار خود باشند و از مراجعات مکرر بمنظور صرفه جویی درهزینه‌ها به ادارت ثبت خودداری کنند.

اسدی توضیح داد: این افراد در اسرع وقت و در مهلت قانونی مذکور نسبت به رفع مشکل احتمالی اقدام کنند در غیر این صورت پس از مهلت قانونی مذکور ثبت نام آن‌ها باطل و بایستی مجددا در سایت مربوطه به نشانی www.ssaa.ir ثبت نام کنند.
وی با برشمردن مزایای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن که متولی آن بیناد مسکن انقلاب اسلامی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و همچنیین شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است گفت: روستا‌ها باید تقویت شوند تا با ایجاد امکانات، کمک به توسعه روستا‌ها افزایش یابد.

این مقام مسئول در پایان گفت: در سال ۹۶ با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دو هزار و ۸۸۲ فقره سند صادر و به مالکین تحویل گردیده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *