صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

کاهش ۱۰ درصدی پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف/ مطالبه وجه چک در صدر شکایات

۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳:۲۳
کد خبر: ۴۱۱۴۳۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: بر اساس آمار سال ۹۶، پرونده‌های تشکیل شده در شورا‌های حل اختلاف استان نسبت به سال ماقبل آن ۱۰ درصد کاهش یافت و نزدیک ۶۴ هزار پرونده نیز بررسی و مختومه شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان،سید نجم الدین صفوی رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: بر اساس آمار سال ۹۶، پرونده‌های تشکیل شده در شورا‌های حل اختلاف استان نسبت به سال ماقبل آن ۱۰ درصد کاهش یافت و نزدیک ۶۴ هزار پرونده نیز بررسی و مختومه شد.

سید نجم الدین صفوی اظهار کرد:  سال گذشته حدود ۴۸ هزار پرونده در این شورا با قابلیت صلح و سازش وجود داشت و مسئولان شعب برای ایجاد صلح در پرونده‌ها تمام تلاش خود را انجام دادند. 

صفوی گفت: سال ۹۵ بیش از ۵۲ هزار فقره پرونده در این زمینه وجود داشت. از این تعداد بیش از ۲۶ هزار فقره پرونده منجر به صلح شد، که حدود ۵۵ درصد از کل پرونده‌های با قابلیت صلح و سازش را شامل می‌شود و در مدت مشابه سال ۹۵، ۵۶ درصد از پرونده‌های این بخش منجر به صلح شد.

وی افزود، با توجه به وسعت و تعداد جمعیت استان زنجان در زمان حاضر بیش از ۵۵۰ شعبه شورای حل اختلاف مشغول ارائه خدمات به مردم هستند که از این تعداد بیش از ۶۰ شعبه شهری بوده و نزدیک ۵۰۰ شعبه نیز در روستا‌ها فعالیت دارند.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: لازم به ذکر است مطالبه وجه چک، گواهی انحصار وراثت، سایر اسناد مالی و اجاره بها به عنوان بیشترین موضوعات شکایت در این شورا مطرح است و بیشتر فعالیت‌های این شورا در زمینه حقوقی است و در عین حال در همه امور جزایی مربوط به صلح و سازش صلاحیت به مدت دارد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *