صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

قیمت حج با دلار زمان ثبت نام حجاج محاسبه می‌شود

۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۱۰۹۹۱
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نوسانات قیمت دلار بر افزایش قیمت حج ۹۷ تاثیری ندارد و قیمت آن با دلار زمان ثبت نام حجاج محاسبه می‌شود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: تعداد حجاج اعزامی به حج ۹۷ در حال حاضر همان عدد ۸۵ هزار و دویست زائر است که در متن قرارداد اولیه ایران و عربستان آمده است.

محمدی تاکید کرد: نوسانات قیمت دلار بر افزایش قیمت حج ۹۷ تاثیری ندارد و بنابر توافق اولیه سازمان حج و زیارت با بانک مرکزی، زائران با همان مبلغ ثبت نام اولیه که به آن‌ها اعلام شده بود به حج اعزام خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال گرفتن سهمیه اضافه حدود ۵ هزار نفر برای حج سال ۹۷ هستیم و عربستان هم مدعی است که درخواست فوق را نفی نکرده و تنها به دلیل تعدد درخواست سایر کشور‌ها برای دریافت سهمیه اضافی این موضوع طول کشیده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه سازمان برای همان ۸۵ هزار و دویست زائر است و در صورت موافقت نهایی عربستان با افزوده شدن سهمیه حجاج ایرانی پیش بینی‌های لازم را در نظر گرفته ایم.

محمدی تاکید کرد: اکثر کشور‌های اسلامی پر جمعیت درخواست اضافه شدن سهمیه خود برای اعزام حجاج به حج را دارند و این مسئله یک معضل کلی است و متناسب با امکاناتی که در عربستان وجود دارد، در نهایت این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مدینه به علت وجود محدودیت سرویس دهی در هتل‌های این شهر، که به دلیل طرح توسعه تخریب شده اند و هیچ هتل جایگزینی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است، حجاج کشور‌های مختلف تنها ۶ روز در مدینه حضور دارند و این محدودیت شامل زائران ایرانی هم می‌شود.

تفاوت قیمت کاروان‌های حج ۹۷ در نوع مسکن و هتل حجاج است

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: طول سفر حجاج در مراسم حج سال جاری از کوتاهترین زمان یعنی از ۲۹ تا ۴۰ روز که طولانی‌ترین زمان حضور حجاج خواهد بود، متغیر است و این موضوع هیچ تفاوتی در هزینه حج زائران امسال ایجاد نمی‌کند.

محمدی اظهار کرد: محدودیت امکانات فرودگاهی جده و مدینه عامل متغیر بودن زمان حضور حجاج در سرزمین وحی است و عربستان با این توجیه که در یک زمان با حجم ترافیک زائران روبرو می‌شود، حضور زائران و پرواز‌های آن‌ها را در زمان‌های مختلف توزیع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زمان تقریبی اعزام هر یک از کاروان‌ها در زمان ثبت نام به حجاج سال ۹۷ اعلام شد و افراد با توجه به شرایط خود در کاروان‌های مختلف که طول ماندگاری آن‌ها در عربستان متغیر است ثبت نام کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ۵۸ تا ۶۰ درصد هزینه‌های حج به مسئله تامین مسکن و هتل باز می‌گردد و باز هم تاکید می‌کنم که علت تفاوت قیمت کاروان‌ها در درجه بندی شاخص‌ها و استاندارد‌های هتل و مسکن مورد نیاز برای اسکان زائران است.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *