صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی مربوط به دوره آزمایشی خدمت رسمی را اصلاح کرد/ وضعیت شرکت‌های دولتی زیانده در سال مالی ۱۳۹۴ مشخص شد

۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۴۵
کد خبر: ۳۹۴۹۱۲
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
دولت با توجه به ضرورت پیش‌بینی احکام لازم درخصوص جذب نیروی انسانی به صورت رسمی یا پیمانی در قوه مجریه و تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی، آیین‌نامه اجرایی مربوط به دوره آزمایشی خدمت رسمی را اصلاح کرد.

به گزارش گروه سیاسی ، هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود که به ریاست حجت­ الاسلام والمسلمین  روحانی رئیس­‌جمهور برگزار شد، مصوب کرد استخدام رسمی کارمندان پیمانی در پست­‌های سازمانی مربوط با رعایت سیاست‌های دولت و قوانین و مقررات مربوط، بنا به پیشنهاد دستگاه اجرایی و تأیید و صدور مجوز استخدام رسمی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و رعایت موارد مندرج در آیین نامه مذکور انجام شود.

همچنین به موجب اصلاح آیین­ نامه یاد شده، دستگاه­های اجرایی می­توانند براساس مجوز‌های صادره، کارمندان پیمانی خود را پس از آزمون و سنجش شایستگی­های تخصصی و رفتاری متناسب با پست­های سازمانی حاکمیتی و حصول اطمینان از دارا بودن شایستگی­‌های مورد نظر، به استخدام آزمایشی درآورند.

تصمیم­ گیری دولت درخصوص ۱۰ فقره از مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی

دولت در ادامه جلسه، درخصوص ۱۰ فقره از مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی مربوط به صورت­های مالی و گزارش عملکرد هیئت مدیره سازمان مناطق آزاد اروند، ماکو، انزلی، کیش، ارس، قشم و چابهار و همچنین صورت وضعیت طرح تملک دارایی­های سرمایه­‌های سازمان منطقه آزاد قشم، تغییر ضریب بهای خدمات ناوبری و فرودگاهی در مناطق آزاد کشور مطابق با سرزمین اصلی و طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصمیم­ گیری کرد.

آیین­ نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان اصلاح شد

هیات وزیران با هدف فراهم نمودن بستر‌های قانونی به منظور توانبخشی بیشتر جامعه حسابداران رسمی برای ارایه خدمات حرفه­ای و با کیفیت، آیین­ نامه تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان را اصلاح کرد.

تصویب لایحه احکام و مصوبات بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست در دولت

دولت با تصویب لایحه احکام و مصوبات بیست و ششمین کنگره اتحادیه جهانی پست موافقت کرد.

وضعیت شرکت­‌های دولتی زیان­ده در سال مالی ۱۳۹۴ مشخص شد

هیات وزیران در ادامه، ضمن بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور از شرکت­های دولتی زیان­ده مربوط به سال مالی ۱۳۹۴، درخصوص شرکت‌های قابل واگذاری و شرکت‌هایی که باید منحل شوند، تصمیم­ گیری کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *