صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

روایت سفیر ایران در روسیه از تلاش‌های آقای وزیر

۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹:۱۹
کد خبر: ۳۸۷۳۸۷
لاوروف كه نتايج سياست خارجی اتخاذ شده از سوی كشورش در سال ٢٠١٧ را تشريح کرده، می گوید که قبلاً گفته شده بود دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای آخرین بار تعلیق مجازات های ایران را تمدید کرده است، مسکو موضع ترامپ را اتمام حجت نامیده بود.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در کانال شخصی تلگرامش به صحبت‌های وزیر امور خارجه روسیه اشاره کرد که در شبکه تلویزیونی روسيه 24 اعلام كرده: روسيه برای حفظ توافقات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کند.

لاوروف كه نتايج سياست خارجي اتخاذ شده از سوی كشورش در سال ٢٠١٧ را تشريح می كرد، افزود: قبلاً گفته شده بود دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای آخرین بار تعلیق مجازات های ایران را تمدید کرده است، مسکو موضع ترامپ را اتمام حجت نامیده بود.

وزیر امور خارجه روسيه بین وقایع اصلی سال 2017 از سوریه یاد کرد و به دنبال آن از امور خاورمیانه (لیبی، یمن، حل به بن بست کشیده بحران فلسطین و اسرائیل ) پرداخت.

وزير امور خارجه روسيه همچنين گفت: سازمان ملل از روسيه بخاطر ترتیب دادن کنگره گفتگوی ملی سوریه تشکر خواهد کرد.

وی تصريح كرد: خوشحال می‌شديم روند مذاکرات ژنو موفق باشد ولی ترکیب طرفین شرکت کننده در آن باعث شد این مذاکرات از آغاز محکوم به شکست باشد.

وزير امور خارجه روسيه همچنین خاطرنشان كرد: ایالات متحده به حفظ تمامیت ارضی سوریه علاقه‌مند نیست، اقدامات آمریکا در سوریه حاکی از این عدم علاقه‌مندی است و ابتکارات جدید آمریکا متوجه جدا کردن بخش‌های واقع در مرز سوریه با عراق و ترکیه و شرق فرات از سوریه می‌باشد.

لاوروف در واكنش به سوالی كه در قالب آن از پیروزی ترامپ اظهار تاسف شد، گفت: کار دیپلماسی متأسف شدن نیست، ما با واقعیت ها سر و کار داریم و واقعیت آن است که امروز ما شاهد آن هستیم. وزارت امور خارجه برای تأمین منافع ملی روسيه در شرایط کنونی تلاش می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین درباره مواضع كشورش در قبال تنش های بين كره شمالی و آمريكا تاكيد كرد: همین که امر ناگواری رخ ندهد به خودی خود یک نتیجه مثبت خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسيه در مورد اکراین نيز اظهار داشت: مسکو تمامیت ارضی اوکراین را به شکلی که بعد از الحاق کریمه به روسيه ایجاد شده محترم می‌شمارد.

لاوروف از هراس امريكا از رقابت منصفانه سخن گفت و با اشاره به مقابله واشنگتن با ساخت خط لوله گاز «نورث استریم2 » و بکار گرفتن مجازات‌ها علیه صنایع دفاعی روسيه ، از اینکه امريكا عادت کرده با دیگران به زبان اتمام حجت حرف زده و به نقطه نظر دیگر کشورها توجه نکند انتقاد کرد.

بنظر لاوروف، در صورت ادامه این روند حتی متحدان امريكا هم به شکل مشابه اقدام خواهند کرد .

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *