صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

علائم تیروئید که احتمالا از آن بی خبرید!

۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۴۵
کد خبر: ۳۷۵۶۰۳
غده تیروئید شاید کوچک باشد اما این قسمت پروانه ای شکل که در پایه گردن قرار دارد، لیستی از وظایف بسیار مهم از جمله تنظیم اشتها، تنظیم سطح انرژی و حتی دمای بدن دارد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، غده تیروئید شاید کوچک باشد، اما این قسمت پروانه‌ای شکل که در پایه گردن قرار دارد، لیستی از وظایف بسیار مهم از جمله تنظیم اشتها، تنظیم سطح انرژی و حتی دمای بدن دارد. وقتی این غده درست کار می‌کند، حتی متوجهش نمی‌شویداما همین که دچار اختلال می‌شود علائم مختلفی خود را نشان می‌دهند که نادیده گرفتنشان دشوار است.

اما قبل از اینکه مستقیم به سراغ چیز‌های مختلفی که تیروئید می‌تواند روی آن‌ها تاثیر بگذارد برویم، یک بازبینی انجام دهیم: تیروئید بزرگ‌ترین غده درون ریز بدن است و دو نوع هورمون – T۳ و T۴ – تولید می‌کند که میزان سوزاندن انرژی و نحوه واکنش بدن به هورمون‌های استرس را کنترل می‌کنند. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانند باعث اختلال در این غده شوند. دو نوع آن‌ها کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید است.

در ادامه شما را با مواردی آشنا می‌کنیم که تیروئید می‌تواند روی آن‌ها تاثیر بگذارد:

پوستتان نازک یا سخت می‌شود!

تیروئید مقدار پوست انداختن بدنتان را کنترل می‌کند. در افرادی که دچار پرکاری تیروئید هستند، پوست اندازی کمی سریع‌تر اتفاق می‌افتد و معمولا باعث نازکی و حساس شدن پوست می‌شود. اما اگر فرد دچار کم کاری تیروئید باشد، روند پوست اندازی کند خواهد شد و پوست حالتی سخت به خود می‌گیرد.

دیگر مشکلات پوستی که ممکن است با پرکاری تیروئید، خود را نشان دهند عبارتند از: افزایش قرمزی صورت و دست‌ها و پوستی که احساس رطوبت و گرما دارد، در حالی که افراد مبتلا به کم کاری تیروئید ممکن است پوستشان سرد و رنگ پریده شود. ترمیم زخم هایشان به طول بینجامد و یا به دلیل کاروتنمی، پوستشان رنگی نارنجی و زرد می‌گیرد (در این حالت تیروئید نمی‌تواند کاروتن را به ویتامین A. تبدیل کند).

ممکن است باعث شود وزن زیادی از دست دهید و یا مقداری اضافه کنید
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *