صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

باید مشکلات اربعین سال های قبل رفع شود

۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۴۶
کد خبر: ۳۵۸۱۵۹
وزیر کشور گفت:باید مشکلات اربعین به ویژه در حوزه های آموزش و تدارکات رفع شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی گفت: یک سالی است که جلسات ستاد اربعین مرتب انجام می شود و همه دستگاه‌های مربوطه برای چهارمین سال در حال برگزاری مراسم پیاده روی اربعین امسال هستند.امیدواریم ضعف‌های تبلیغات، آموزش و تدارکات در مراسم امسال رفع شود.  این سفر باید تجلی معرفت زائران نسبت به امام اباعبدالله باشد و در شان  ایشان مراسم برگزار شود. 

وی با بیان اینکه اربعین چند سالی است که در سطح وسیع انجام می شود، تاکید کرد: محتوا و معنی این اتفاق باید در قضاوت و داوری تفکر جهانیان قرار گیرد. انسان برای متعالی شدن، وصال و بقاع نیز باید سیر و سلوک را طی کند که این امر الگو‌هایی دارد که ائمه اطهار هستند.آنها در این سیر سلوک طی طریق می‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه همه اعمال و اخلاق و آفرینش در جهت تکمیل چرخه است، گفت: رفتار و گفتار و کردار و اصول ائمه منطبق بافطرت و عقل و جان و دل ما است که ما در همه ابعاد زندگی به آن نیاز داریم،بنابراین اخلاق و رفتار ما در اربعین باید الگو باشد. همه خصلت‌ها و ویژگی‌های خوب و بد انسانی در روز عاشورا بود. مروت، نیکی، خلوص، اخوت و ... از یک طرف و ظلم و ترس و ... در طرف دیگر بروز کرد.

به گفته وی  اگر معتقدیم که امام حسین و یارانش طریق الهی را در عاشورا به نمایش گذاشتند، باید بر این مسیر باشیم؛ و وقتی معتقد به این چراغ هدایت و راه هستیم با اعمال ما بر این اصول باشد و دل را در گرو سعادت، انسان دوستی و ... قرار دهیم و اتحاد، وحدت و همدلی را در مراسم اربعین نشان دهیم.

وزیر کشور افزود: خدمت کردن به زائران این طریقت در حوزه های  معرفت افزایی، نظم، امنیت و بهداشت و حمل و نقل و ... توفیقی در راه رسیدن به اصل الهی است.تمام رسانه‌ها باید آداب و فرهنگ و ادب اربعین  را به مردم منتقل کنند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از طرح کاشی مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *