صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سامانه سجام بر پایه استفاده از ظرفیت مردمی فعالیت خواهد کرد

۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۴۵
کد خبر: ۳۴۸۷۰۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: سیستم جامع اطلاعات مردمی (سجام) طراحی شده تا بتوان از ظرفیت‌های مردمی که همان دیده بان‌های پیشگیری هستند استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی علی اصغر رفاهی مدیر کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه درحاشیه برگزاری کارگاه توجیهی آموزشی دیده بانان پیشگیری دادگستری استان ایلام، فعالیت‌های انجام شده در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در قوه قضائیه را خوب ارزیابی، اما ناکافی دانست.

وی گفت: رسیدگی به پرونده‌های قضایی یک پنجم وظایف ما را شامل می‌شود و چهار وظیفه دیگر در قانون برای قوه قضائیه در نظر گرفته شده است که یکی از مهمترین آن‌ها پیشگیری از وقوع جرم است.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی گفت: رویکرد ما نسبت به گذشته تغییر کرده و از تعقیب و مجازات به رویکرد پیشگیرانه متمایل شده است.

رفاهی در جمع دیده بانان پیشگیری ایلام، وظیفه آنان را در قبال جامعه مهم خواند و از آنان خواست تمام تلاش خود را برای جامعه‌ای امن و سالم به کار گیرند.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: سیستم جامع اطلاعات مردمی (سجام) طراحی شده تا بتوان از ظرفیت‌های مردمی که همان دیده بان‌های پیشگیری هستند استفاده کرد.

گفتنی است در ابتدای این کارگاه،  کسایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام اظهار کرد: دیده بانان پیشگیری استان ایلام فعالانه با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم همکاری می‌کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *