صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

نقش موثر کارشناسان رسمی دادگستری در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها

۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۴۷
کد خبر: ۳۳۲۷۰۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
گل محمدی بر نقش موثر کارشناسان رسمی دادگستری در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء جهت احقاق حق و اجرای عدالت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، گل محمدی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه عمومی سالیانه کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان که با حضور دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری،  شاملو عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس هیات مدیره و کارشناسان برگزار شد، گفت: خدمت به مردم موهبتی الهی است که خداوند به بندگانش عنایت نموده و خوش به حال کسانی که عمرشان را برای اجرای عدالت و احقاق حق سپری می‌کنند.


وی برنقش موثر کارشناسان رسمی دادگستری در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء جهت احقاق حق و اجرای عدالت تاکید کرد و افزود: دقت در تجزیه و تحلیل موضوع ارجاع شده جهت کارشناسی و همچنین قابل فهم بودن نظر کارشناسان در پرونده اصحاب دعوی موجبات احقاق حق خواهد بود.


گل محمدی با بیان اینکه کیفیت اجرای قانون از کمیت آن مهمتر است اظهار داشت: در گرو همراهی و همکاری کارشناسان رسمی با قضات در راستای تحقق این امر به عدالت نزدیکتر خواهیم شد.


رئیس شورای قضایی استان زنجان خاطر نشان کرد: اگر ما خودمان را جای اصحاب دعوی قرار دهیم و خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانیم قطعا در رسیدگی و نظرات کارشناسی دقیق و جدی خواهیم بود.


گل محمدی رعایت رفتار حرفه‌ای از سوی کارشناسان را مهم وارزشمند برشمرد و تأکید کرد نباید در امر کارشناسی میان طرفین پرونده موضع گیری صورت گیرد بلکه آنچه واقعیت دارد عین آن گزارش و اظهار نظر گردد.


در پایان، جلسه پرسش و پاسخ با حضور معاونین رئیس کل برگزار شد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *