صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پیگیری مسائل قضایی زندانیان غیرعمد از مهمترین عوامل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است

۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۲۸۳۳۰۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
حدادبا اشاره به اهمیت برقراری صلح و سازش و اصلاح ذات البین در دین مبین اسلام، پیگیری مسائل قضایی مربوط به زندانیان غیرعمد را از مهم ترین عوامل کاهش جمعیت کیفری زندانها برشمرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور، محمدرضا حداد رئیس شورای حل اختلاف استان یزد با اشاره به اهمیت برقراری صلح و سازش و اصلاح ذات البین در دین مبین اسلام، پیگیری مسائل قضایی مربوط به زندانیان غیرعمد را از مهم ترین عوامل کاهش جمعیت کیفری زندانها برشمرد.

وی صلح و سازش پنج پرونده قصاص نفس در سال جاری توسط شورای حل اختلاف مستقر در زندان را عملی خداپسندانه و قابل تقدیر برشمرد و از همه مسئولین زندان و ستاد دیه و شورای حل اختلاف تشکر نمود.

محمدرضا حداد افتتاح شورای حل اختلاف صلحی در زندان شهرستان اردکان با همکاری مسئولان سازمان زندانها را اقدام بعدی این معاونت دانست .

وی با یادآوری مراحل صلح و سازش رصد خانواده های زندانیان را در پایداری صلح و سازش موثر دانست و خواستار همکاری وهماهنگی کلیه ارگانها و سازمانها دراین خصوص شد.

ذوالفعلی نژاد رئیس سازمان زندان‌های استان یزد نیز با ابراز خرسندی از افتتاح این شعبه، خواستار تداوم همکاری و تعامل بیش از پیش اداره شوراها با سازمان زندان ها برای کاهش جمعیت کیفری زندانها شد.

وی اظهار کرد: در خصوص دیگر پرونده‌های قصاص نفس نیز اقدامات اصلاحی و صلح و سازش با خانواده‌های آنها در جریان است که به محض قطعی شدن نتیجه صلح و سازش موضوع به اداره شوراهای حل اختلاف استان منعکس خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *