صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

غربی‌ها به بهانه برقراری امنیت فجیع ترین شکنجه‌ها را مرتکب می‌شوند/ اینکه عده‌ای می‌گویند جلوی وقوع جنگ را گرفتیم اشتباه است/در حال حاضر جرم ما این است که در مسائل هسته‌ای زیاد پیشرفت کرده‌ایم، لذا ساق پای ما را زدند

۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۳
کد خبر: ۲۷۷۹۳۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: غربی‌ها بر مبنای سکولاریسم لیبرال دلیل وجودی حکومت را ایجاد امنیت می دانند و برای این امنیت شکنجه های فجیعی انجام می دهند سپس به ما می گویند چرا فردی که یک عمل تروریستی انجام داده را اعدام می کنید و این نکته بسیار تعجب برانگیز است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمد جواد لاریجانی معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پنجشنبه شب در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه شهرستان نوشهر طی سخنانی با تسلیت ایام فاطمیه و تهنیت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: وجود حضرت زهرا (س) مملو از یقین و دانایی است و ایشان در بیان و کلام اشبه الناس به رسول اکرم(ص) بودند و خداوند به ما توفیق دهد که بتوانیم از راه و روش فاطمه زهرا (س) پیروی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ و تاریخی بود، گفت: با انقلاب اسلامی دو جریان اجتماعی کلید خورد؛ یکی مربوط به سرزمین ماست و آن عبارت است از اینکه بنای یک نظام مدنی و سیاسی بر اساس فکر اسلامی در جامعه ما ایجاد شد و حرکت دوم عبارت از نهضت بیداری اسلامی است.

محمد جواد لاریجانی با اشاره به برکاتی که انقلاب اسلامی برای مسلمانان سایر نقاط جهان داشته است، تصریح کرد: قبل از انقلاب مسلمانان مغرب زمین اگر چه به ظاهر مسلمان بودند؛ اما چندان از احکام شریعت پیروی نمی‌کردند. همچنین در پیش از انقلاب مساجد مسلمانان در ممالک غربی رونق نداشت؛ اما پس از انقلاب اسلامی در ایران این مساجد رونق یافت و ارزش‌هایی نظیر حجاب در جوامع غربی نیز ترویج شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به انحرافاتی که در دوره‌های اخیر در برخی حرکات اسلامی ایجاد شده است، گفت: این انحرافات ناشی از عدم توجه به مکتب اهل بیت (ع) است؛ برای مثال در مصر اگر چه قیام صورت گرفت و مردم شهید دادند؛ اما چون حزب سلفی برآمده از انقلاب آن‌ها همه مخالفان خود از جمله شیعیان و شافعی‌های مصر را از لب تیغ گذراند مردم مصر از انقلاب زده شدند و دشمن در کمین نیز انقلاب آنها را به بیراهه کشاند و این امر به سبب عدم توجه به اسلام مبتنی بر مکتب اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی مستقر در ایران مبتنی بر اسلام اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: غربی‌ها تا دیروز می‌گفتند ایرانی‌ها رادیکال هستند؛ اما امروز شاهد مدرن ترین و قوی ترین و پویاترین نوع اسلام هستند؛ لذا ضروری است علمای ما این دستاوردهای ناشی از مکتب اهل بیت (ع) را خوب بشناسند و خوب بشناسانند.

محمد جواد لاریجانی اظهار کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا عنصر جالبی است؛ او می‌گوید ما در حمله به عراق باید کل نفت آنها را می‌گرفتیم و پولدار می‌شدیم؛ اما اکنون عراق به دست ایران افتاده است؛ البته عراق دست ایران نیست بلکه بر مبنای مکتب اهل بیت(ع) اداره می‌شود البته ما هم به آنها کمک می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بیان کرد: هیچ کشوری در منطقه شأن ایران را ندارد و این شأن به برکت مکتب اهل بیت (ع) به دست آمده است و چنانچه قدر این نعمت را ندانیم خسران کرده ایم.

وی با بیان اینکه اسلام بر منبای مکتب اهل بیت (ع) برای تمام شئون و امور خصوصی و عمومی احکام و برنامه دارد، گفت: کسانی که می‌گفتند اسلام نمی تواند حکومت مطلوبی ایجاد کند اکنون چشم باز کرده اند و می بینند که بر مبنای مکتب اهل بیت (ع) و در اثر انقلاب اسلامی یک نظام و کشور قدرتمند متولد شده است.

محمد جواد لاریجانی ادامه داد: درحال حاضر جرم ما این است که در مسائل هسته‌ای زیاد پیشرفت کرده ایم لذا ساق پای ما را زدند؛ در مسائل موشکی جرم ما این است که موشک‌های خوبی می سازیم چرا که طبق برنامه‌های غربی ها ما نباید این مقدار پیشرفت می‌کردیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه اقامه دین تنها منحصر به اقامه نماز نیست، گفت: اقامه دین بدین معناست که یک نظام مدنی و سیاسی بر مبنای اسلام بنا شود و طبق مکتب اهل بیت (ع) حتی اقامه نماز هم از جهاتی به ولایت مربوط می‌شود و مردم در سایه مکتب اهل بیت (ع) بیداری سیاسی عظیمی به معنای حقیقی کلمه پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در هر زمان باید مصداق ولی فقیه را پیدا کنیم و پس از آن تولی و تبری پیشه کنیم، گفت: در فتنه 88 بخشی از لغزش‌ها ناشی از این بود که تبری جستن دشوارتر از تولی است؛ انسان با فردی رفیق بود اما چون او در مقابل ولی فقیه ایستاده بود باید از او برائت می‌جست.

محمد جواد لاریجانی با بیان اینکه چالش امروز جهان اسلام چالش سکولاریسم است، گفت: سکولاریسم خطرناک تر از مارکسیسم است و امپراطوری غرب به سرکردگی آمریکا و دولت‌های متحد اروپایی آن در حال تحمیل سکولاریسم به تمام دنیا هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اظهار کرد: غربی‌ها بر مبنای سکولاریسم لیبرال دلیل وجودی حکومت را ایجاد امنیت می دانند و برای این امنیت شکنجه های فجیعی انجام می دهند سپس به ما می گویند چرا فردی که یک عمل تروریستی انجام داده را اعدام می کنید و این نکته بسیار تعجب برانگیز است.

وی ادامه داد: این فردی که اخیراَ رئیس جمهورآمریکا شده در تبلیغات انتخاباتی اش تاکید می کرد که باید بر شدت شکنجه ها افزود و  اگراز فردی کار خطایی سر زد باید خانواده او را هم شکنجه کرد بنابر این، این شعارهای حقوق بشری که سر می دهند در حد شوخی است.

محمد جواد لاریجانی بیان داشت: مسئولی که در داخل کشور می گوید ما نباید به زور افراد را به بهشت ببریم تفکرش مبتنی بر اصول سکولاریسم لیبرال است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه فتنه پدیده ساده‌ای نیست و دارای یک برنامه پشت پرده است، گفت: اگر چه  چشم فتنه را حاکم در می آورد اما فتنه تمام نمی شود و اینجاست که نیاز به بصیرت احساس می شود؛ مهم است که ما چارچوب بصیرت را بشناسیم و پرچم بصیرتی را که مقام معظم رهبری برافراشته است، مورد حمایت قرار دهیم. 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت داشتن تصویر و تصوری واقع بینانه از اوضاع کشور و نظام و جهان گفت: اینکه می‌گویند جلوی جنگ را گرفتیم یک اشتباه است؛ چرا که قدرت جمهوری اسلامی بسیار زیاد است؛ اخیرا آمریکایی ها یک گروه کماندویی را برای کمک به متجاوزان سعودی به یمن فرستادند اما متحمل شکست فضاحت باری شدند و تلاش کردند این شکست را از رسانه ها پنهان کنند حالا می گویند شیعیان یمنی نوکران ایران هستند؛ خوب اگر چنین اعتقادی دارید چرا ایران را تهدید می کنید.

محمد جواد لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد: البته شیعیان یمن از انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی الگو و تأثیر پذیرفته اند و با ما دارای اشتراکاتی هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *