صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های مقابله با ناامنی در همه ابعاد است

۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۶۶۱۱۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های مقابله با ناامنی در همه ابعاد است، گفت: مردم کشور ما استحقاق امنیت کامل و اقتصاد مطلوب را دارند و باید با همت همه مسئولان شیوه‌های غیر کیفری امنیت را نیز برقرار کنیم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری این استان در جلسه ستاد جرایم خاص استان با قرائت آیه 33 سوره مبارکه مائده و اشاره مستقیم به جرایم خاص گفت: این آیه، فساد فی الارض، سلب امنیت، تجاوز به عنف و نوامیس مردم، را مصداق جرایم کسانی خواند که به جنگ خدا و رسول او رفته اند، بنابراین برای ما جای هیچ گونه تردیدی برای مقابله با این افراد وجود ندارد.

وی اظهار کرد: مصداق بیرونی فساد فی الارض، داعش و گروه های تکفیری آمریکایی اند و در داخل کشور نیز کسانی اند که با سرقت های مسلحانه ، درگیری های خشن و خشونت های خیابانی، امنیت را از مردم سلب می کنند، به همین دلیل است که دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی در مقابل با این مسائل کوچکترین اغماضی روا نمی دارند.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر مقابله با جرایم خشن و افرادی که ناامنی ایجاد می کنند و در درون اجتماع رعب و وحشت ایجاد می کنند، گفت: تکلیف کسانی که امنیت را خدشه دار می کنند مشخص است، بنابراین قاضی نباید دست و پایش بلرزد، بایستی دلش محکم باشد زیرا بنا به نص صریح قرآن کریم، کسانی که به جان و مال و ناموس مردم دست درازی می کنند، می بایست دست و پایشان را بر خلاف قطع کرد و به صلیب مجازات آویزان کرد.

حجت الاسلام مزراعی گفت: برای به دام انداختن یک مجرم شرور، نهادهای نظامی و امنیتی متحمل مشقت های زیادی می شوند و به همین دلیل به قضات تأکید می کنم که برای اجرای قانون اسلام دست و پایشان نلزرد و با قوت قلب این افراد را به سزای عملشان برسانند.

مقام ارشد قضایی این استان با یادآوری این مهم که اقتصاد مقاومتی یکی از راههای مقابله با ناامنی در همه ابعاد است، گفت: مردم کشور ما استحقاق امنیت کامل و اقتصاد مطلوب را دارند و می بایست با همت همه مسئولان شیوه های غیر کیفری امنیت را نیز برقرار کنیم.

وی در پایان، تجهیز و تقویت واحدهای جلب مراجع قضایی را با اهمیت تلقی و عنوان کرد: پیگیری پرونده تا زمان اجرای حکم هدف نهایی ما در مقابله با همه جرایم است و همانگونه که پرونده های مهم را در کوتاه­ترین زمان نهایی کردیم، تلاش می کنیم در دیگر پرونده ها نیز جدیت خود را به نمایش بگذاریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *